tisdag 30 juli 2013

IKEA!

Idag åkte jag och familjen till IKEA i LA. Det tog mer än en timma att åka dit och vi var där i många timmar med, så det blev en heldag. Vi åt lunch på IKEA nästan direkt så jag var hungrig när vi kom hem. Jag åt faktiskt inte köttbullar som jag sa att jag skulle. Det blev laxwraps istället. Jag vill inte bryta mitt långa uppehåll från rött kött. Jag undrar om jag kommer klara ett helt år? Vi får se...

Vi var som sagt inne på IKEA i flera timmar och jag köpte inte mer än två olika produkter. Knäckebröd och svensk choklad, varav det sista var ett impulsköp. Jag har inte köpt någon choklad här än och skulle jag göra det någon gång skulle det vara svensk. En klassisk mjölkchoklad och en hasselnöt. Jag köpte även fyra paket knäckebröd. Mamman var så snäll och köpte de andra sakerna jag ville ha i matväg. Vi köpte också exklusiva tunna knäckebröd med dillsmak (de laddade upp med kräftskiva-temat redan nu). De ska ha en kräftskiva-buffé den 16 augusti på IKEA och jag måste erkänna att jag gärna skulle åka dit då. Vi köpte även kardemummaskorpor, lättsaltade svenska chips, fläder- blåbär- och lingonsaft, pepparkakor och müsli som jag har saknat något enormt.
På vägen hem kände vi att vi var vi för trötta för att laga mat så vi hämtade upp kinamat från Panda Express. Jag har knappt ätit kinesiskt innan och det var utsökt. Jag kände hur onyttigt det var, men hungrig som jag var åt jag med glad min. De friterade räkorna, tofun och auberginen var bäst! 
En härlig dag, tummen upp för det! 


5 kommentarer:

  1. Hej! Knäckebröd är ju aldrig fel :)
    Kul att ni haft en bra dag och att barnen varit 'med på noterna' så länge är imponerande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar nästan att jag köpte fler ;) Jag kanske hittar fler någon annanstans :) Ja det var otroligt att de inte blev mer griniga mot slutet! :)

      Radera
  2. Knäckebröd är bara så gott!
    äntligen kan jag skriva till dig här.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller helt med dig Anette!
      Vad bra :)

      Radera