måndag 15 juli 2013

Santa Monica

Idag var jag i Santa Monica för första gången. Jag hämtade en körkortsbok, öppnade ett amerikansk bankkonto, fönstershoppade, åt gott och besökte Santa Monica Pier. Jag träffade på ett par au pairer från samma förmedling som jag åker med och jag kände igen dem tack vare den rosa väskan man får på au pair-skolan. Det var kul att träffa lite fler au pairer och höra vad de har gjort. De var inne på sin sista månad, resemånaden och jag längtar efter den så! Jag vill se så mycket och uppleva saker nu när jag ändå är här. Att jobba är kul det med, men man hinner inte göra så mycket annat.
    Jag besökte Apple Store i Santa Monica och jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska köpa en eller inte... Antingen blir det en iPhone eller en skittelefon rent ut sagt. Jag ska antingen behålla min iPhone när jag kommer tillbaka till Sverige, annars köper jag en som jag bara har i år.
    Jag åt en riktigt god sallad och senare åt jag dessutom frozen yoghurt för första gången. Så utsökt! och farligt ;) Jag kommer äta mer av denna produkt känner jag på mig. Jag tog kaksmak och lite chokladsmak och toppade det med färska jordgubbar, oreos, hasselnötter och kladdkakebitar. Mmmm Mums! Saknar inte Marabou som alla andra svenska tjejer verkar göra. Jag klarar mig med min frozen yoghurt.








3 kommentarer:

  1. Vad spännande att ge sig iväg själv i storstan! Eller hade du med dig någon?

    SvaraRadera
  2. Den där frusna yoghurten verkar smaskig!!!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle kanske åkt med en tjej från Malibu, men hon kunde inte sen, så jag åkte själv. Det var spännande, men läskigt när jag tog fel buss :s
    Yoghurten var utsökt! Smakar precis som glass och det bästa är all topping man kunde välja på :D

    SvaraRadera