söndag 7 juli 2013

Ändrade planer

Det blev vandring i bergen idag istället för stranden. Det var väldigt varmt, men det var en ny och annorlunda aktivitet som vi förmodligen kommer att göra många gånger i fortsättningen. De älskar att vandra eller "go hiking" som de kallar det. Jag är mer en strandmänniska, men det kommer bli mycket av det också.
    Imorgon är min första lediga dag och då vill jag gå till stranden och kanske åka in till Santa Monica för lite shopping eller liknande. Jag har inte träffat någon annan au pair än, så jag kanske väntar med den resan tills jag känner någon mer här i området. Det ska bli spännande att se sig om lite mer och upptäcka vad området har att erbjuda. 
    Jag var ute på en jogg i morse och det var den bästa jag någonsin varit med om. Jag sprang inte särskilt långt eftersom jag skulle börja jobba vid 9, men jag hann få en uppfattning om hur det känns. Jag sprang på en asfalterad gångbana längs med stranden och det var fantastiskt. Vädret är perfekt på morgonen eftersom det inte hunnit bli så varmt och det är alltid molnigt på förmiddagen. Det finns så mycket att titta på. Havet tröttnar man aldrig på och det var många surfare ute på morgonen. Jag måste skaffa mig en surfingbräda snart så jag kan börja träna för jag vill verkligen lära mig nu när jag har chansen.
    Idag åt vi pizza slices och spenatpaj till lunch och det var jättegott. Till kvällsmat/middag åt vi oatmeal, vilket är havregrynsgröt. Jag måste även nämna att jag hittade knäckebröd hos familjen igår så det var mitt givna frukostval. Så svenskt och så utsökt! :)

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut vid havet, vilken fin bild! Jag håller med dig det är svårt att se sig mätt på havet. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja så sant så sant :) Kram

    SvaraRadera