lördag 6 juli 2013

Au Pair skolan dag 1

Vi anlände till skolan kl 1.30 am tror jag. Jag hade inte sovit mer än en halvtimme max på flyget och bussen som tog oss till skolan. Jag gick upp kl 6 am i Sverige så jag borde varit extremt trött... 
Det enda problemet var att min kropp inte var inställd på att sova vid den tiden i Sverige. Det var väldigt varmt och fuktigt och sängarna var inte direkt något att hänga i julgranen...
Det kanske finns ännu en anledningen till att jag kl 2.30 am var allt annat än sömnig. Jag låg vaken hela natten. Kl 6 am gick jag upp och duschade och kl 7 gick jag till cafeterian där frukosten serverades. 
Lektionerna pågick första dagen mellan 8 am till 7.30 pm och jag var riktigt trött när dagen var slut. Jag åt middag tillsammans med de andra sedan begav jag mig till rummet. Jag somnade nog runt 10 pm men vaknade 2.30 pm och var klarvaken... Det blev några timmars sömn iaf innan den bästa dagen på au pair skolan var här: Dagen då vi besökte NYC.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar