söndag 21 juli 2013

Santa Monica #2

Hej igen! Idag har jag verkligen varit igång hela dagen. Jag vaknade vid 7, gick från huset 7.45 och åkte till Santa Monica med en ny kompis från Malibu kl 7.55. Vi åkte i hans jeep utan tak, fönster eller säkerhetsbälte... Det kändes inte särskilt säkert att hoppa in i bilen, men den var väldigt frän enligt mig. En gammal sak men helt i min smak.

Vi åkte först ner till stranden för att betala hutlösa pengar för några timmars parkering, sedan gick vi upp på piren och tittade runt. Han hade en bra kamera så han tog mer bilder än vad jag gjorde, så de kanske kommer upp här senare. Vi gick sedan till 3rd street promenade, vilket är den kända shoppinggatan i Santa Monica. Där hittade jag min efterlängtade Michael Kors-butik och dit ska jag snart återvända för att köpa den där omtalade klockan ;) Vi var där så tidigt så bara några enstaka butiker var öppna. Vi gick in i en väldigt rolig affär, men jag minns tyvärr inte namnet på den. Den påminde väldigt mycket om Lagerhaus, men i amerikansk tappning. Vi fortsatte strosa och vi gick förbi en converse-butik med ett mycket häftigt skyltfönster. Sedan fann jag butiken som alla tjejer älskar (i alla fall de som besökt den): Forever 21. Jag hade kunnat gå runt där i en hel dag tror jag. Jag hade dock en kille väntades utanför affären så det fick bli en snabbtitt. Jag köpte faktiskt mitt första riktiga klädesplagg där sedan jag kom till USA. (I <3 NY-tröjan räknas inte). Det blev en ljus jeansväst, vilket jag velat ha i två år nu. Nästa vecka ska vi kanske åka till ett outlet där de har Forever 21! Så lycklig!! :D Nästa vecka ska vi kanske också åka till IKEA. Ser verkligen fram emot det.

Det blev såklart en frozen yoghurt när jag besökte Santa Monica, men denna gången tog jag i lite för mycket... Jag ville prova så många smaker som möjligt så jag tog en liten klick av många olika och det slutade med att jag åt för mycket och kände inte smaken av alla ändå. Det är perfekt med två olika smaker och mer topping har jag insett. Precis som jag gjorde första gången. Imorgon ska jag till Santa Monica igen och då får vi se om jag kan hålla mina fingrar i styr..

När klockan slagit 11 öppnade mobil-butikerna som jag så gärna velat besöka. Jag har gått utan amerikansk mobil i snart 3 veckor, vilket jag saknat en hel del. Nu kan jag äntligen ta kontakt med andra au pairer lättare och hitta på mer saker. Jag gick till T-mobile, Verizon, 7-eleven och till slut till Radioshack för att hitta den passande mobilen och abonnemanget jag ville ha. Det blev till slut at&t och en väldigt nostalgisk telefon.













2 kommentarer:

  1. Oj vad du hinner med mycket! Nu kommer stora förmaningstalet om att åka bil utan bälte....
    nej, jag säger ingen mer...
    Vad bra att du skaffat en telefon och köpt västen som du velat ha. Det är kul att se alla bilder, utom den med ormen förstås :/
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha jag visste att du skulle kommentera bilbältet och ormen ;)
    Jag vet, han ska fixa det så i framtiden finns det förhoppningsvis bälte :)
    Kram kram

    SvaraRadera