fredag 19 juli 2013

Hurtbulle

Jag har degat ner mig lite de senaste dagarna, så jag var tvungen att baka mig en hurtbulle. Kan vara det sämsta skämtet någonsin. Men det är sant det jag skriver. Jag tror att det gick fyra dagar utan någon slags träning. Första veckan gjorde jag något varje dag. Men igår tog jag tummen ur... och simmade. Idag tog jag en morgonjogg på 40 minuter och jag ska strax iväg och spana in ett gym i närheten.
    En bra sak jag lärt mig här är att jogga på morgonen. Jag har alltid tyckt det varit svårt eftersom jag inte har tillräckligt med energi då. Här är det omöjligt att springa mitt på dagen och jag jobbar oftast på kvällen eller gör något annat vid den tiden.
    Jag är ledig för resten av dagen vilket är väldigt skönt. Nu hinner jag med det jag verkligen borde göra. Städa mitt rum. Det är idag två veckor sedan jag anlände till min värdfamilj och jag har inte städat en enda gång... Det är ganska fint ändå.
    Idag skypade jag med far min, men internetuppkopplingen var lika långsam som en snigel som åker på ett rullband som går baklänges. Det fick bli lite viber också så vi hann prata en stund. Senare kommer jag förhoppningsvis prata med min bror. Har inte pratat med honom på snart 3 veckor! Galet!
Helt random lägger vi in en bild på min söta lilla katt Elsa från Sverige.

2 kommentarer:

  1. Baka en hurtbulle, ja den var rolig��. Jag tycker du är himla duktig med träningen ändå! Jag är riktigt avundsjuk på simningen i den varma poolen igår. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tränade på gymmet igår och får gå där gratis i tre dagar, vilket jag vill utnyttja åtminstone en gång. Idag blev det morgonjogg igen, men maten var katastrof idag ;) äter på tok för mycket goda flingor!
    Jag önskar att du fick uppleva den poolen för det var fantasitiskt skönt! Inget folk, perfekt temperatur i både luften och vattnet. När du kommer hit får du kanske uppleva det :D

    SvaraRadera