lördag 27 juli 2013

Sjukaste dagen hittills


Min första lediga helg har bara börjat. Började dagen med en lång joggingrunda för jag visste att det skulle bli en hel del onyttigheter idag och det blev det med ;) Jag träffade en tjej från Österrike idag på piren kl 12 för att äta lunch på Bubba Gump shrimp Co. Åt en av de bästa rätterna på länge. Räkor med ris och mycket kryddor och stark sås. Efter lunchen testade blev det lite shopping på 3rd street promenad. Jag köpte en Michael Kors-klocka som jag tittat på på internet. Jag gjorde förmodligen inget superköp, men jag gillar att köpa i affären så de kan fixa storleken ordentligt och så man är säker att man har garanti på klockan. Johanna visade mig sin favoritaffär: Lovestory och jag blev lite kär jag med. De har jättefina kläder och jag tror att de bara finns i USA. Sedan blev det en frozen yoghurt på Pinkberry, men jag gillar yoghurtland mer. Vi gjorde ett snabbt besök på TJmax, men det blev ingen klädshopping för någon av oss idag.

Vi återvände till piren och jag och Johanna testade en åkattraktion vid namn West Roller Coaster. Den var ganska lam i jämförelse med kanonen eller Balder, men man hade en fantastisk utsikt över stora Santa Monica Beach. På piren så jag också en ung kille dansa till Billie Jean och imitera Michaels moon walk och hans otroliga dans väldigt bra. Efter det var frågade jag vad alla gick runt och åt på i närheten. Svaret var funnel cake och såklart var jag tvungen att testa ;) Vill ju uppleva lite av "The American food" och inte bara frozen yoghurt. Det är en slags friterad kaka med florsocker och topping på om man vill. Vi kunde välja på vanilj, äpple, jordgubbssås, kolasås, chokladsås... Vi valde choklad och delade på den för de var så stora och söta. Ingen av oss kunde äta upp hela ändå. Den var inte särskilt god, men nu har jag i alla fall testat. När vi ätit klart började vi gå längs med stranden mot Venice Beach.
Här kommer en kort summering av vad jag gjorde när jag gick längs Venice beach. Vi träffade på en tjej från Tyskland som också är au pair här i Californien och hon hängde med oss en stund. Vi gick tillsammans längs med stranden. Jag såg the freak show med en kille som borrade en 15 cm lång borr i näsan, tog en 30 cm lång krok genom näsan ut ut munnen, svalde ett svärd mm. En storbystad kvinna med skägg, en kille med piercingar överallt, en tjej kallad "The Electric Girl " som träffats av blixten, få 2000 volt genom kroppen och ge ifrån sig gnistor, massa muterade djur med två huvuden eller några ben för mycket. Jag såg två dvärgar, en tjej med massa tatueringar och piercingar. Jag såg också folk som säljer knark mitt på strandpromenaden på Venice beach. Jag såg en kille som varit med om en olycka och mist sitt högra öga. Han plockade ut sin ögonprotes och man kunde se nästan halva hans insida av huvudet. Jag kunde knappt titta men gjorde det ändå. Då petar han upp ena fingret i munnen och tar ut det genom ögonhålan. Hela publiken skriker till och jag drar efter andan. Så äckligt/sjukt/coolt/freaky/läskigt! Sedan sätter han in en blå lampa i ögat så han får ett lysande blått öga.

Det sjukaste hände precis innan jag skulle hem. Jag gick mot ett shoppingcenter för att testa ännu ett frozen yoghurt-ställe haha! Plötsligt börjar alla jubla och ta kort mot där jag gick. Jag vänder mig om och märker att jag går jämte ett antal säkerhetsvakter och en känd basketbollspelare! Han var såå lång! Haha insatt som jag är har jag inte en aning vem det är, men tar såklart kort och skrattar för mig själv. Jag frågade en av säkerhetsvakterna vem det var och hon svarade "Kevin Durant". Det ringer fortfarande ingen klocka..

Nu har jag läst på lite mer. På wikipedia hittade jag att Kevin Durant spelade med USAs herrlag i basket då de vann guld vid OS 2012 i London. Han gjorde flest poäng i turneringen, 153 poäng, vilket är flest av en spelare under ett OS någonsin. Säsongen 2009/2010 vann Kevin Durant poängligan i NBA med 30,1 poäng per match för första gången i karriären. Han var då endast 21 år gammal och blev därmed den yngsta poängligavinnaren någonsin i NBA:s historia. Han vann även poängligan säsongen 2010/2011 och 2011/2012. En ganska bra basketkille alltså.

När jag är på väg hem från bussen får jag lift av två snälla kvinnor som letar efter ett ställe och jag ger dem en liten sightseeing i Malibu. De tackar och bockar och jag får ena kvinnans telefonnummer för hon att jag ska klippa mig hos henne. Det kanske jag gör för jag har ingen frisör och hon verkade så trevlig! Nu har jag det fixat med. Som avslutning på den sjuka dag kan jag också nämna att en av katterna hade lämnat en present på mitt golv. Men det var bara att ta skiten!
























2 kommentarer:

  1. Helt otroligt, vilken dag du haft! Du får verkligen vara med om mycket! Det där med ögat skulle jag verkligen INTE vilja se! Djuren var väl uppstoppade antar jag?
    Kul med basketspelaren - som taget ur en film :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen! :) Inte jag heller... Jag förstår inte att jag inte tittade bort. Jag gjorde det i början av showen, men tänkte sedan: Varför titta bort när det förmodligen är den enda gången i mitt liv jag får se något sådant här? De flesta var uppstoppade, men sköldpaddan och leguanen eller var det nu var levde.
      Ja det var helt otroligt! :D

      Radera