fredag 12 juli 2013

Plötsligt händer det!

Idag gjorde jag det äntligen! Något jag så länge väntat på att testa... Jag surfade i Malibu! Det var otroligt svårt enligt mig, vissa som kan det där med balans håller kanske inte med mig ;) först tyckte jag att det till och med var svårt att komma upp på surfingbrädan och ligga på magen, vilket jag inte hade väntat mig. Men efter några minuter var det lätt som en plätt. Jag testade säkert tjugo vågor men lyckades inte stå upprätt en ända gång! Haha lite pinsamt, men jag var så nära några gånger.. En gång stod jag halvt upp och då kommer en våg från land och välter mig... Vågorna var enorma idag så jag vågade inte fortsätta särskilt länge när lektionen tog slut. Jag hade en surfinginstruktör som heter Jake och han var ganska snygg faktiskt ;) bruna ögon, JB-frisyr, solbränd och lite tatueringar. Men mamma och pappa, ni behöver inte oroa er. Jag ska inte kära ner mig.. I honom i alla fall ;)
Jag glömde såklart solkräm innan jag skulle surfa så mina kunder är ganska röda och heta nu på kvällen. Inte bra. Första gången jag bränner mig här. Jag solade för första gången idag och jag har varit här i en vecka. Måste vara något slags rekord för mig. 
Tillbaka till surfingen. Jag gillade det, men det var samtidigt väldigt svårt.. Jag ska inte köpa någon surfingbräda direkt eftersom den är svår att bära och jag har ingen bil än. Och jag vill skaffa lite surfingbuddies innan jag ger mig ut helt själv. Så en surfinglektion eller två får jag nog investera i innan jag bestämmer mig. En lektion kostar 100 dollar så man får verkligen njuta den tiden man får. 
Jag kanske ska skaffa mig dykingcertifikat också. Att vara under vatten har alltid varit min grej. Jag älskade att simma och dyka när jag var liten och det sitter fortfarande i. Att se korallrev eller häftiga fiskar skulle vara en riktig upplevelse. Jag tror att jag ska försöka lägga mer pengar på upplevelser och resor än materiella ting det här året. De som bor i NYC köper förmodligen upp alla sin pengar på kläder och det hade jag säkert gjort med. Att investera sina pengar på upplevelser är ändå det man kommer att komma ihåg och bli lyckligare av! :)


3 kommentarer:

  1. Vad kul att du testat att surfa och att du kom upp på brädan så småningom ;)
    Själv skulle jag, i min ungdom, testa att windsurfa men jag fick aldrig upp seglet, jag bara ramlade i. Men det var rätt behagligt att ligga på magen och flyta på brädan också.
    Du får väl skicka en länk till Cissi hon var ju intresserad...

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen! Haha jag kan se dig framför mig med brädan under dig, vilandes på mage :)
    En länk till bloggen menar du?

    SvaraRadera
  3. Ja, eller just till surfinlägget

    SvaraRadera