måndag 22 juli 2013

Äntligen överstökat!

 Idag blev det Santa Monica igen. Det är tredje gången jag varit där nu och jag har alltid uträttat något bra ärende när jag åkt dit. Första gången var det körkortsboken, andra gången mobiltelefon och nu Social Security Card. Det har legat som en tyngd över mitt bröst, eftersom jag trodde att det skulle vara svårare att fixa det. Jag hoppas att jag får det snart så jag kan ta mitt körkort. Jag tog en buss till västra LA för att lyckas med dagens uppdrag. Efter att första bussen pajade eller nåt och vi fick byta buss så var jag äntligen på väg till kontoret. Jag tror att jag väntat på olika bussar i tre timmar idag. Den sista bussen väntade jag på i 70 minuter. Jag missade precis bussen som gick till Malibu, så jag fick snällt vänta på nästa.

Jag hann göra en rolig sak i Santa Monica innan jag åkte hem igen. Det var inte att köpa någon frozen yoghurt- så stolt över mig själv :D Jag gick dock förbi stället och suktade.... Det roliga jag gjorde var att besöka affären TJ maxx. Det är en perfekt affär för de som gillar dyra märkeskläder, men som inte vill betala så mycket för dem. De har nämligen "restprodukter" från olika kända klädmärken som de säljer för cirka halva ursprungspriset. Jag hittade converse för 50 dollar, men såklart inte i min storlek. Det var nog lika bra det. Jag provade ett antal klädesplagg men det var mest på skoj, för jag vill inte slösa för mycket pengar nu i början. När jag gick upp på övervåningen blev jag dock överväldigad. Jag fann sportavdelningen. Jag gick loss på sportlinnen som ni ser på bilden. Jag köpte tillslut ett rosa linne (näst längst till vänster på bilden) och tre par springstrumpor, vilket går åt som smör. 

Imorgon ska jag springa med en kompis för första gången. Jag är mer av en ensamvarg när det gäller att springa, men det är lite tråkigt i längden, så det ska bli kul att göra det lite annorlunda. Såklart blir det en springrunda längs med Stilla Havet.


Så här ser det ut när Elina shoppar.

2 kommentarer:

  1. Vad bra att du ordnat allt det du ville. Bra jobbat och modigt att ge dig ut själv. Var rädd om dig bara. Kram

    SvaraRadera