fredag 12 juli 2013

Svensk efterrätt

Hej alla fans!
Idag gjorde jag en morotskaka tillsammans med barnen. Jag gjorde Leilas variant med lime. Det har blivit en klassiker hemma hos mig så det var en självklarhet att det skulle bli den första kakan jag skulle göra med familjen. Jag kunde inte riktigt väga ingredienserna så det fick bli lite på en höft när jag skulle göra frostingen, men ärligt talat har jag nog aldrig gjort en godare frosting. Limen är plockad från en odling i närheten och jag hällde dessutom i lite vaniljolja eller vad det nu kan kallas. Den blev utsökt.. Men själva kakan har jag inte testat och förhoppningsvis ska vi testa den ikväll efter middagen. Idag får det bli en samling bilder på mig och mina snygga bränna jag lyckats få till de få timmarna jag surfade idag... En röd linje från ena kinden till den andra. Så smäxigt.







2 kommentarer:

  1. Det kan ju inte bli annat än en lyckad efterrätt men din goda morotskaka!
    På bilderna syns inte din snygga bränna så farligt, du är lika söt som vanligt :)

    SvaraRadera
  2. Tack mor ;)
    Brännan syntes lite dåligt på bilderna, men det var lite värre i verkligheten

    SvaraRadera