torsdag 11 juli 2013

Desperat Hemmafru

Hey you guys!
Jag har ingen aning om varför jag skrev så..
Anyway.. Idag kände jag på hur det kan vara, som rubriken säger, en "desperat hemmafru". Jag har jobbat 8,5 timmar idag som vanligt och mellan kl 6.30-8 pm fick jag verkligen ligga i. Jag började med att göra en morotskaka à la Leila med en av kidsen. Det tar längre tid än om man skulle gjort det själv för alla vill hjälpa till och det slutar med att man får städa dubbelt så mycket... Men det är så det är och ska vara i en familj. När jag fått in morotskakan var det dags för att laga middag och fixa "lunch boxes" för morgondagen. Jag lagade tofu och linser för första gången i mitt liv helt själv. Jag gjorde dessutom rivna morötter, broccoli och värmde till lite klyftpotatis. Samtidigt försökte jag börja med lunchlådorna för morgondagen och kolla hur det gick för morotskakan i ugnen. Jag lyckades till slut laga till allt och inget brändes vid! Lite stolt får man ändå vara ;) 

3 kommentarer:

  1. Himla bra gjort, vad jag blev sugen på morotskaka! Blev den poppis? Fick du tag på kardemumma?

    SvaraRadera
  2. Vi åt morotskakan nyss och den gjorde succé. Jag fick inte tag på någon kardemumma men den smakade ungefär som vanligt. Frostingen blev något annorlunda än vanligt för jag följde inte något recept på den ;)

    SvaraRadera
  3. Så kul att det blev lyckat :)

    SvaraRadera