måndag 29 juli 2013

Brevet hemifrån

Hej kära läsare!
Idag har jag fått två brev! Det första var mitt Social Security Card (så lycklig!) som de sa skulle ta upp till 4 veckor. Nu kan jag ta körkort om jag vill. Frågan är bara om jag vill... Det kommer kosta mig så mycket. Bil, bensin, eventuella reparationer och kanske lite av försäkringen... Kan inte bestämma mig! 
Det andra brevet jag fick var från min kära vän Sofia. Det var ett tackkort från hennes student och ett jättefint brev. Jag blev rörd och det betyder mycket att du tänker på mig och det var det första brevet hemifrån.

Över till vad som hände för övrigt idag. Nästan hela familjen var iväg så jag och ett av barnen stannade hemma. Vi simmade, hoppade studsmatta, målade, läste och gjorde lite scrapbooking. Jag jobbade 10 timmar i sträck och det var en av mina bästa arbetsdagar. Vi hade jättekul ihop och han uppförde sig exceptionellt. Imorgon blir det 10 timmar igen och då ska vi till IKEA! :D som jag har längtat. Vi ska äta där också och vem vet, kanske blir det köttbullar och alltså rött kött för första gången på över 3 veckor.

5 kommentarer:

  1. Vad kul att det varit en så bra jobbardag!
    Intensiv förstås, men kul att få göra lite olika saker - inget monotont arbete precis. Och vad kul med posten :)

    SvaraRadera
  2. Puss på dig min fina vän! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Puss puss kära vän :) <3

      Radera