lördag 6 juli 2013

4th of July


Den här dagen var absolut den tuffaste dagen. Vi hade lektioner mellan 8 am till 9 pm. Att vi var trötta var en grov underdrift. Vi fick alla kämpa med att hålla ögonen öppna och humöret uppe. 
Jag hade sovit som en kratta i flera dagar i sträck och ätit skräpmat såsom ostmakaroner, friterad fisk, friterad kyckling och pommes. Vi fick ofta chips till maten och efterrätter, men jag skippade båda varje gång de serverades. Det fanns en ganska bra salladsbar som jag istället festade loss på. 
Dagens middag var den godaste vi fått: grillad hamburgare. 
Det var svårt för oss att märka att det var 4th of July faktiskt. Den enda indikationen vi fick var när en värdmamma och hennes två söner kom och hälsade på en av de svenska au pairerna och gav henne presenter och bjöd henne på middag. Hon ska bo precis i området så det var kul att de hittade på något.
När lektionerna var slut på kvällen gick vi ut till havet som låg precis bredvid skolan. Vi tittade ut över NYC och såg fyrverkerier över staden. Det var mysigt att få uppleva lite av firandet. Vi såg en blåsfisk som hade spolats upp på land, vilket jag aldrig sett förut.
Jag gick in igen runt 10 och satte mig vid datorn en stund. Sedan somnade jag snabbt, trots den pirriga känslan som börjat smyga sig på. Dagen efter skulle jag nämligen flyga till LA och träffa min värdfamilj för första gången!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar