söndag 28 juli 2013

Nya möten

Denna dag har inte varit lika sjuk som gårdagen. Jag började dagen med att springa. Redan 7.30 på morgonen! Jag sprang 7 km, som igår och det riktigt skönt väder. Duggregn och kallt. Väldigt ovanligt för Malibu. Det har varit ganska dåligt väder här i helgen (förmodligen för att jag är ledig) men det är i alla fall bra väder för att springa. Måste hålla mig positiv ;) Jag valde mellan att åka till Universal studios och att träffa en ny kompis som bor utanför San Fransisco och som besökte LA. Jag valde kompisen för Universal kan vänta. Vi träffades vid piren i Santa Monica och gick sedan runt på piren ett tag och sedan promenerade vi till 3rd street promenade. Jag börjar hitta här nu och ni som följer min blogg med. I Santa Monica finns det inte mycket mer att göra än de två ställena. Sedan kan man gå till Venice beach och se lite mer. Min nya vän Torun hade med sig två kompisar och vi skiljdes åt mitt på dagen för de skulle ta bilen hem igen. Jag vill verkligen bila eller åka buss till San Fransisco. Det kanske blir min nästa lediga helg.

Den här dagen har jag spenderat ca 30 dollar, varav 15 på bara skit. Subway, en pretzel (kringla) som jag bara var tvungen att testa och Frozen yoghurt IGEN! Jag ska ta ett brake från det nu. Två veckor utan Frozen yoghurt minst. Vi får se hur det går...
Idag sprang jag till bussen på morgonen ifall den skulle vara tidig och tro det eller ej, den var tidig! Jag hann med som tur var och var väldigt glad för det. Det regnade som sagt och jag hade inte mycket tid med Torun. Jag missade däremot bussen hem. Jag tittade fel på busstabellen (så korkat) så jag fick snällt vänta i 45 minuter. Efter att Torun och jag skiljdes åt ägnade jag mig åt lite snabb shopping. Jag lyckades hålla mig ifrån att köpa något vanligt klädesplagg, men ett par springshorts fick det bli. Jag har bara två jag gillar och de går åt så snabbt. 
Efter shoppingen gick jag till stranden trots det dåliga vädret och träffade Johanna och hennes två kompisar som bor i downtown Los Angeles. Adam och Michael hade badat när jag kom dit. Förstår inte hur de kunde. Blåsigt och kallt i både luften och havet. Adam hade någon slags jag-måste-röra-på-mig-hela-tiden-abstinens så jag erbjöd mig att rasta honom. Så vi gick längs med stranden och pratade. Det var kul att träffa några som inte är au pairer, utan riktiga Amerikanare. Inget illa menat mot au pairer, det är jättekul att träffa dem med. Vi gick sedan mot 3rd street (igen) och de köpte frozen yoghurt, men jag stod emot! Så stolt haha men det fick vara nog. Har ätit alldeles för många redan. I gallerian var det en superduktig violinist som spelade på en elviol till trummor. Han blandade modern musik så som Thrift Shop med klassisk musik. Underbart! Man ser människor spela överallt här. Jag såg också två barn spela och sjunga och de var jätteduktiga. Det var en tjej som sjöng och spelade gitarr medan hennes lillasyster eller kompis spelade trummor. Vi skiljdes åt strax efter 5 och jag gick mot bussen som kom senare än vad jag beräknat. Det blev ingen Malibu Art Festival för mig i år, men det är okej. Jag har åkt förbi det fyra gånger med bussen och det räcker för mig. Är ingen vidare konstnisse precis. Den enda anledningen jag ville åka dit var att det var ganska stor chans att se en kändis.
 
Igår shoppade jag på Michael Kors och åt på Bubba Gump så jag var tvungen att hålla i pengarna idag. Min veckolön kommer imorgon tror jag så det är lugnt, men jag vill samtidigt spara till alla resor jag vill göra. Jag måste börja planera och prioritera var jag vill åka och med vem/vilka. San Fransisco blir nog nästa mål och sedan Universal Studios. New York blir nog mina sista dagar i USA och Hawaii blir nog en del av min resemånad. Annars är det tomt. Jag vill till Washington D.C., Miami, Las Vegas, San Diego, Grand Canyon, kanske Boston med mera. Som sagt måste jag börja prioritera och planera så jag kan genomföra så mycket som möjligt. Det är snart en månad sedan jag lämnade Sverige! Tiden går så fort. 

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du har så många kompisar, hoppas att de är schyssta :)
    Till och med jag tycker att tiden har gått snabbt, men jag längtar efter dig varje dag, kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är alla schyssta som jag träffat hittills :)
      Imorgon är det en månad sedan jag åkte- galet! Jag saknar dig med mamsen <3

      Radera