torsdag 1 augusti 2013

1 månad i USA

Idag är det exakt en månad sedan jag klev ombord på flyget till NYC. Snart har det gått en månad sedan jag anlände till min värdfamilj. Det är också snart en månad sedan jag åt rött kött, använde smink eller fixade håret. Jag har nästan bara gått runt i sportbh varje dag också haha! Så skönt.

Idag har vi besökt Costco och lite andra affärer vilket tog några timmar... Jag lagade snabbt till gröt när vi kom hem och barnen hjälpte till med att bära in varor och var effektivare än någonsin. Det passade bra eftersom vi kom hem efter 8 på kvällen. Nu har vi cottage cheese, naturell yoghurt, mjölk och frukt igen. Nu kan jag börja leva igen. Efter gröten var jag tvungen att äta lite flingor bara för jag saknat mjölken i ett par dagar. Sorgligt, jag vet.

Idag gick jag runt lite i området där jag bor. De spelade in en Nike-reklam precis i närheten och det var andra gången sedan jag kom hit som jag sett folk göra reklam här. Jag bor helt enkelt i paradiset ;)
På min runda hittade jag nya vägar och rundor jag kan gå eller springa. Så härligt! Imorgon ska jag nog gå en bra bit. Sedan ska jag testa att springa igen. Två dagars uppehåll får räcka för den här gången. Jag får hålla tummarna och ta i trä och hoppas att mina benhinnor håller. Bilderna är från dagens runda. En bild visar en "liten" planta med dill. Dill växer som ogräs här och jag tänker på de höga priserna i Sverige nu kring kräftfisketiden. Man skulle tjäna en halv förmögenhet om man plockade på sig allt man såg och sålde i Sverige ;) Jag såg mycket annat fint på min runda, såsom en Mustang (ser dem väldigt ofta). På tal om fint har jag i dagarna två fantastiska kort hemifrån. Det första var ett stort vykort från mamma med ett klassiskt svenskt motiv och en lång fin text. Det andra var ett brev från söta mormor. Hon skrev två sidor och det var så härligt att få se hennes mysiga skrivstil och rara ord. Ni betyder otroligt mycket och jag älskar er. Ännu en bra dag i Malibu är nu till ända. God natt!




2 kommentarer:

  1. Hej! Till och med jag tycker att tiden gått fort. Nu är det "bara" 12 månader tills du kommer hem :)
    Fast hösten och vintern kommer nog att bli lång och seg. Men den dagen, den sorgen.
    Kan du inte skicka hem lite dill? Fast jag undrar om det verkligen är vanlig dill ... Vilket fint område du bor i! Tur att du hamnade här . Det hade väl varit jobbigt att hamna där det var mycket varmare. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar ditt tänk :)
      Jag vet inte, den skulle nog bli dålig på resan kanske :) det är säkert inte den sorten vi brukar använda ändå.
      Ja området är underbart, jag kunde inte hamnat bättre :)

      Radera