söndag 18 augusti 2013

Den bästa dagen på länge

Dagen började med att jag vaknade strax efter 6. Jag gick upp och åt lite banana cake och ett knäckebröd. Sedan snörade jag på mig mina älskande löpardojor och gick en lång runda i rask takt. Jag började gå vid 6.30 och kom tillbaka en timma senare. Sedan skypade jag med mamma, mormor och min bror en snabbis. Det var underbart att se dem igen. Mormor har jag inte sett på snart två månader och hon var lika söt som vanligt. Hon tackade ännu en gång för mitt brev jag skickat till henne. Hon sa att jag ger henne för mycket beröm, men hon förtjänar verkligen varenda ord. Hon följer den svenska Jantelagen och är så ödmjuk. Hon är så snäll och givmild och sätter alltid andra före sig själv. Mamma var också såklart jättekul att prata med. Jag saknar henne och jag tänkte extra mycket på henne när jag promenerade i morse för jag vet hur mycket hon skulle tycka om att gå där jämte mig och jag skulle vilja gå bredvid henne också. Jag skypade några minuter med min fina bror också. Det är så kul att få lite uppdateringar och höra från honom.
Vid 10.30 blev upphämtad på min gata av en mexikansk au pair som bor en bit ifrån mig i Malibu. Vi åkte till Woodland Hills för att gå på ett au pair-möte och idag var det Pure Barre som stod på schemat. Det är ett träningssätt som är en blandning av yoga, pilates och balett. Vi höll på i en timma och det var faktiskt riktigt bra träning. Det kändes i magen, rumpan och låren. Det kostade 15 dollar vilket är ungefär 100 kr för en lektion. Hade jag bott i närheten hade jag definitivt velat att gå dit igen. Jag är stel som en pinne och man kände att man tränade både styrka och smidighet. En perfekt träningsform. Efter träningen gick jag och fem andra au pairer och åt Frozen yoghurt (hehe). Det var den första på tre veckor så jag lassade på med topping. Snickers, cookie dough, Oreos mm... Blir hungrig bara jag tänker på det. Det var den träningen det... Efter det var vi tvungna att säga hej då till tre av au pairerna så vi blev tre tjejer kvar som ville fortsätta vår dag tillsammans. De bor båda i Woodland Hills och flyttade precis dit så de kommer säkert umgås en hel del. När jag skaffat min bil hoppas jag att jag kan umgås mer med dem. De var de skönaste tjejerna jag träffat hittills i au pair-gruppen. De är från Mexico och Tyskland. Jag ser redan fram emot att träffa dem igen. 
Vi åkte först till den ena tjejens hus för att hämta badkläder, handdukar och för att äta lunch. Hon är vegetarian så de blev en liknande lunch som vi skulle kunna ha i min värdfamilj. Ris, avokadosallad och zucchiniplättar. Det var riktigt gott. Vi tog också med oss salta cashewnötter till stranden vilket jag inte ätit sen jag var i Sverige. Det var riktigt gott. Vi åkte till Santa Monica och gick på 3rd street promenade, tittade på olika underhållare på gatan, gick på piren och slog oss sedan ner på stranden. Santa Monica var väldigt populärt idag, det vällde av folk på piren och på den största shoppinggatan. Det var molnigt i Santa Monica idag och ganska kallt, men det var ändå en av de bästa dagarna hittills. Det visar hur mycket sällskapet spelar in. Det spelar inte så stor roll vad man gör, är man i trevligt sällskap blir allt kul.


2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du träffade bra kompisar och att det var en kul och bra träning. Hoppas att det funkar så att du kan träffa dem snart igen! Det är så skönt att se dig ibland, Skype är verkligen en superbra uppfinning :)
    Jag hade mer än gärna gått vid din sida på promenaden <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var jättekul! Det går fram och tillbaka med bilköpet men snart hoppas jag att jag har en bil så jag kan träffa mina nya vänner :)
      Det är så härligt att se dig med! Imorgon ska vi beställa en sladd till min dator så den du fungerar igen. Jag hade gärna haft dig här <3

      Radera