fredag 16 augusti 2013

Uppdatering!

Det har hänt en hel del sedan sist jag skrev. Min hemlängtan har gått över för den här gången. 
Familjen och jag har hittat på många olika saker och idag har vi försökt städa så det blir fint inför helgen. Jag har inte städat mitt rum som jag egentligen skulle ha gjort på min rast nu... Istället bakade jag scones igen. Den här gången måste jag säga att jag lyckades. De smakar inte så gott som vanliga med bara vitt mjöl, men de här hade mer än hälften med fullkornsmjöl. Jag älskade dem ändå. Ett av barnen gillade dem också, de andra tyckte nog att de var lite för nyttiga. Jag har varit ensam med barnen i några timmar idag och det var den längsta tiden hittills som jag jobbat helt själv. På cirka tre timmar hann jag fixa lunch, få lillan att sova middag, hänga tvätt, plocka ner tvätt, sätta de andra barnen i olika aktiviteter och stryka 60 plagg. Ganska effektiv enligt mig själv. 
Utflykterna vi gjort den här veckan är Gilette Ranch, ett vilda-västern-museum, Topanga Beach, Will Rogers State Park, Ikea och Costco. Jag har tränat på som vanligt. Varje dag har jag antingen sprungit, gått, simmat eller styrketränat. Idag är den enda dagen jag inte tränat på  hela veckan. Jag började jobba vid 7 och hade inte ork att träna nu på min rast. Snart börjar jag igen och då ska vi nog åka iväg till en strand eller promenera i bergen. Imorgon ska jag åka till LA och titta på bilar. Jag hoppas verkligen att det löser sig så jag hittar en okej bil till ett bra pris. Så spännande! 

6 kommentarer:

  1. Oj oj oj det var bra jobbat, synnerligen effektivt!!!
    Kul med alla utflykter också :)
    Lycka till med bilköpet också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det var det ;)
      Det som skulle bli ett bilköp gick sådär... Amerikanska car dealers är allt annat än ärliga.. Mer om det i nästa inlägg!

      Radera
    2. Kan tänka mig det!
      Hoppas du får lite hjälp.

      Radera
    3. Ja pappan i familjen följde med och hjälpte mig. Utan honom skulle jag säkert kunna bli blåst.

      Radera
  2. Attans vad du hinner med. Har du gjort en kopia av dig själv eller?
    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi ja nästan. Jag hade tur också att barnen uppförde sig väl så jag hann med det andra.

      Radera