lördag 3 augusti 2013

Utekväll i Beverly Hills

Den här helgen blev ännu en ledig helg. Jag jobbade 45 timmar måndag till fredag förra veckan och slutade kl 4.30 pm på fredagen. Jag hade tidigare på dagen varit ute och vandrat med familjen och fått den fulaste brännan någonsin. Perfekt till kvällens festligheter. Det fick bli kläder som inte visade den hemska brännan. Jag sminkade mig för första gången på väldigt länge också. Jag trodde att jag inte ätit rött kött på en månad, men i mitten av juli åt jag pizza med salami på hos Julie kom jag på... Men snart är det en månad sedan! :)
Jag tog en buss vid 6.30 pm och hoppade av vid Topanga Canyon så Esther och Johanna kunde hämta upp mig. Jag fick vänta på dem i över 90 minuter på en öde plats utan någonting att göra. Något av det långsammaste jag varit med om. Mer om mitt buss-rage i nästa inlägg. De plockade upp mig strax innan 9 pm och vi siktade in oss mot Hollywood och Beverly Hills. I Beverly Hills var det nämligen Sunset Strip Music Festival den 3 augusti med Linkin Park som spelar. Vi var där dagen innan på "pre-party" och där spelade andra lokala band. De var riktigt bra. Den första artisten var Jessica Childress. Hon sjöng soul och R&B och var verkligen i min smak. Hon har tydligen varit med i tv-programmet The Voice här i USA och hon sjöng som en Gud. Det andra bandet var the Truth och sångaren hade också en fantastisk röst. Han sjöng mer rock. Jag hade förväntat mig något hel annat än en utomhus-musikfest, men jag hade inte frågat så mycket om den här "festen". Vi gick runt lite i Beverly Hills på den kända gatan Sunset Boulevard och strosade i några affärer på kvällen. Otroligt att det är öppet så sent, men i storstäder är det vardag. Vi fortsatte sedan till vår bil och gjorde en liten roadtrip i LA. Vi åkte längs med den kända och exklusiva gatan Rodeo Drive i Beverly Hills. Esther som precis flyttade hit är i extas. Hon säger hela tiden: "I can't believe I live here!" Vi åkte sedan mot Topanga där de bor. Esther släppte av mig och Johanna vid Johannas hus. Jag sov över där och hennes familj var jättetrevlig. 

Jag vaknade innan 7 och hon vaknade drygt en timme senare. Runt kl 10 am hämtade Esther upp oss igen och vi åkte mot Calabasas. I Calabasas bor många kändisar såsom Britney Spears, the Kardashians, Justin Bieber med flera. Vi åkte först till the Commons i Calabasas där många kändisar brukar shoppa. Tyvärr såg vi inte någon kändis idag, men jag köpte en hel del nödvändigheter såsom hårprodukter och annat smått och gott. Vi fortsatte sedan vår resa till det stora köpcentret Westfield i Topanga. Det var verkligen stort. Klädbutikerna var dessutom helt i min smak. Jag skulle verkligen vilja återvända dit. En annan bra sak med centret var maten. Vid lunchtid gick vi mot matdelen av gallerian. Där fanns en massa olika slags matställen samlat på ett ställe och en mängd bord i mitten. De andra ville äta brasilianskt, men jag var sugen på italienskt så vi kunde dela på oss och ändå äta tillsammans när vi fått vår mat. Hur bra som helst! Jag åt en slice veggie pizza, en skopa grekisk sallad och lite macaroni n' cheese. Åt inte mycket av det sistnämnda för det blir ganska mäktigt (flötigt) direkt.








Sedan styrde vi kosan mot Santa Monica. Jag vet inte hur många gånger jag varit där nu. Vi gick först mot Michael Kors för jag ville justera min klocka. Det blev cirka en timmes väntetid för de var tvungna att justera tre gånger och det var många i butiken. Sedan blev det en Frozen yoghurt på Tutti Frutti. Det var det uppehållet det... Men de andra hade faktiskt ätit en tidigare på dagen och då hade jag åtminstone stått emot. Det blev en liten så det var inte så farligt. Ehm....
Vi fortsatte sedan att gå längs med 3rd street promenade och vi såg många duktiga gatumusikanter. Vi såg också en man som kunde kicka tallrikar upp på sitt huvud. Helt sjuk balans! Vi gick också förbi stället där jag såg den kända basketspelaren för ett par veckor sedan. Idag ska tydligen en annan stor basketspelare komma dit, men det var en timme efter att min buss gick så jag kunde inte kolla. Vi gick in i många Elina-affärer idag men jag köpte inte mer än ett par svarta shorts som jag hade behov av sedan mina gamla försvunnit på något mystiskt sätt. Jag hittar dem säkert i tvätten någonstans nu när jag köpt ett par nya. Jag spenderade över 100 dollar idag, men det mesta var som sagt nödvändigt. Jag blev också medlem på Ralphs eftersom jag gillar den affären. Det är en mataffär med lite allt möjligt annat. Som avslutning på detta inlägg kan jag bara påminna mig om att helgen inte är helt slut. Det är söndag imorgon och jag har precis fått reda på att jag inte behöver jobba. Jag ska försöka städa och träna och det ska verkligen bli behövligt.

4 kommentarer:

  1. Ja det var en "snygg" solbränna, men den går inte upp mot Görans sedvanliga zebramage :)
    Vad kul att du haft en så kul och händelserik helg igen. Kraaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha har han fått till den legendariska zebra-brännan redan?
      Det tycker jag med! Kram :)

      Radera
  2. Jodå redan första dagen. Den är tydligare än någonsin

    SvaraRadera