måndag 5 augusti 2013

Huntington Library

Idag besökte jag och familjen Huntington Library. Jag vet vad ni tror, men det är inget bibliotek. De har några gamla böcker som vetenskapsmän skrivit, såsom Einstein, men det är faktiskt mest trädgårdar och museum. Huntington Library har olika trädgårdar för olika delar av världen. De har en australiensk, japansk och kinesisk trädgård till exempel. Vi gick först till en ökenträdgård med mängder av kaktusar eftersom det var barnens favorit. Vi gick igenom vissa delar av parken och vi stötte på en örtträdgård med inte så förvånande örter. Där hittade vi såklart dill. Vi såg också en stor rosträdgård och ett antal fler trädgårdar med olika teman. Gissa om jag ska tvinga dit mamma när hon kommer. Hon kommer att älska det!












3 kommentarer:

  1. Där har du fel Elina, hit ska du inte behöva tvinga mig, jag åker gärna hit självmant :)
    Vilket härligt ställe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste att du skulle kommentera mitt ordval ;) Tvinga kommer jag inte behöva göra, men jag hjälpa dig dit ;)

      Radera