fredag 9 augusti 2013

Träning och stranden

Vilken dag!
Jag började dagen med att träna kl 7.20. Jag gjorde styrkeövningar i mitt sovrum, vilket jag inte provat ordentligt tidigare. Jag har bara försökt lite halvdant och utan någon inspiration. Idag bara bestämde jag mig. Jag flyttade undan sängen så mycket jag kunde, städade golvet och rullade undan mattan. Jag hade ingen musik för jag ville inte väcka barnen, men jag hade en motivationskälla och det var min ljuva iPhone. Jag har fem träningsappar som jag verkligen gillar. Med dessa appar tränar jag fyra olika muskelgrupper. Rumpan, benen, armar och magen. Den femte appen heter Cardio och tränar alltså konditionen. De är alla gratis och enkla att använda. Jag har även en sjätte app som är yoga och den gillar jag med. Kondition och styrka är verkligen något jag borde träna mer insåg jag idag. Mina armar skakade efter bara några minuter, vilket de aldrig gjort förut på det sättet. Jag kan springa 7-8 km utan problem, men att springa korta sträckor snabbt är min svaghet som jag måste träna upp.

 Enough of the training part... Idag åkte vi till stranden. Vi åkte till Malibu Lagoon State Beach som nyligen byggts om för att skydda sällsynta fågelägg från människor. På stranden plockade vi snäckor vilket jag verkligen tyckte var mysigt. Jag hittade en stor grön fisk nära mig när jag gick i vattnet. Det är tur att jag inte är rädd för fiskar. Vi såg hundratals pelikaner vid stranden och jag klarade mig undan fågelskit fram till fem minuter innan vi skulle åka hem. Då bestämde sig alla pelikaner för att flyga rakt över mitt huvud och någon av dem bestämde sig för att "take a dump"... Med lite vita fläckar här och där åkte vi hem och det var verkligen skönt att kliva in i duschen. Det var andra gången på kort tid som en fågel skitit på mig. Jag är numera Elina- tjejen som alla fåglar älskar att skita på.
Den sista bilden är en random bild från Sverige. Det är bara kul att se att man är lite brunare än vad man är på vintern i Sverige :)


4 kommentarer:

  1. Så brun och fin du är!
    Du tränar så mycket så jag får dåligt samvete ;)
    Vad mysigt det låter att gå på stranden och plocka snäckor. Det blir något pyssel av dessa kanske?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack mamma :)
      Då är det bara att hoppa på träningståget ;)
      Jag tycker verkligen att det var mysigt och det blir nog pyssel med stenar vi hittade. Vi gjorde lite rock painting häromdagen och det gör vi nog snart igen :) Kram

      Radera
  2. Du vet väl att det betyder tur att få fågelbajspå sig?? ;) puss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha är du seriös? Det visste jag inte i så fall ;)

      Radera