söndag 11 augusti 2013

Livet är inte alltid en fest

Ja rubriken säger det mesta av det jag vill ha sagt. Ni som läser den här bloggen kanske tror att jag lever i en perfekt värld utan några som helst bekymmer. Men ingen är perfekt. Idag hade jag min första riktigt starka hemlängtan. Jag skulle skypa med både mamma och pappa på morgonen, men internet fungerade inte så det gick inte. Vi pratade via Viber istället och då brast det av någon anledning. Jag har ingen anledning att känna mig ledsen egentligen, jag tror att jag bara insåg att det kommer ta ett helt år innan jag kommer träffa alla jag älskar så mycket. Det bästa jag kan göra just nu är att försöka leva i nuet, vilket alltid är lättare sagt än gjort. Jag håller också på att planera mitt år och mitt närmsta besök från Sverige, nämligen när pappa och bror kommer hit i slutet av oktober. Det ska bli helt underbart att få träffa dem igen och då kommer det vara nästan 4 månader sedan vi sågs. Vi funderar på att göra en roadtrip till Las Vegas och kanske någon mer stor stad. Jag ska ta ledigt i en vecka och så får de gott vänta på mig i nästan en vecka innan vi kan fara iväg. Jag tror att de kommer att trivas bra på deras hotell i Calabasas, där så många kändisar bor. Det skulle vara kul att kunna visa lite av vad Los Angeles, Malibu och Santa Monica har att erbjuda också. Vi skulle kunna se piren, de bästa shoppinggatorna (vilket jag förmodligen är mer intresserad av än dem), kändisars hus, Ùniversal Studios, restauranger såsom Malibu Sea Food, Bubba Gump Shrimp Co, Dukes, Geoffrey's och mycket mycket mer...








Som en liten parentes kan jag nämna att jag i morse tog en lång löprunda för att rensa tankarna och sprang förbi Lindsay Lohans Rehab Center, men jag såg henne inte.

7 kommentarer:

  1. Vi har ju pratats vid, men jag förstår precis hur du känner dig, tror jag. Man kan ju ha det hur bra som helst, bo bra, äta god mat, solen skiner men ändå är det något som saknas. Vi gör som du skriver, tar en dag i taget. Ser fram emot min resa till USA och med dig som guide. Det kan inte bli annat än perfekt ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet precis vad du menar och det är så det känns ibland. Livet är som bäst när man är omgiven av dem man älskar, oavsett vad man gör eller är :)

      Radera
  2. Jag kan inte annat än vara stolt över dina mogna tankar och funderingar <3

    SvaraRadera
  3. Jag blir lika glad och rörd varje gång jag ser något på din blogg som angår mig :')

    Saknar dig och tänker jobba röven av mig i Norge bara för att kunna komma och besöka dig! Puss bästa vän <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag borde skriva mer om dig ;) du är ofta i mina tankar. Ja det hoppas jag verkligen! Ni kan jobba röven av er så kan ni besöka mig under min sista resemånad så kan vi fara runt på roadtrips i hela Amerikat! :D

      Radera
  4. Puss bästaste bästa vän <3

    SvaraRadera