onsdag 28 augusti 2013

STORA Nyheter!

Åh herre milda makter! Jag har köpt min första bil! Aldrig trodde jag att jag skulle köpa en bil vid 19 års ålder och jag trodde definitivt inte att det skulle stå California på registreringsskylten. Jag vill tacka min arbetsvilja som gjort att jag kunnat köpa den helt själv, utan att pappa betalar. If you really want something, go for it! Efter mitt bilköp tog jag faktiskt bussen till Topanga Beach. Jag har inte fixat försäkringen än på bilen, så jag ville inte chansa. Jag har dessutom inte särskilt mycket erfarenhet med den "nya" bilen och jag skulle köra på PCH, vilket är lite riskfyllt.
Jag hade bestämt med en annan au pair som bor i Woodland Hills att vi kunde träffas på stranden eftersom hon hade ledigt mitt på dagen och jag var helledig. Det blev tre och en halv timma på Topanga Beach och vädret var fantastiskt. En av de finaste dagarna hittills sen jag kom hit. Vi låg på våra handdukar och snackade, käkade nötter, peanut-butter-jelly-smörgåsar och latade oss. En perfekt dag på stranden alltså. Jag har inte varit på stranden med en kompis med så här fint väder innan och såklart brände jag mig. Min rumpa, mina kinder och lår är av mer röd nyans nu. Vi stod i vattnet i säkert en halvtimma och vi blev båda nerknuffade i vattnet av vågorna. Hon föll dock på en strandens enda sten och slog i sig ganska bra. Men det var inget allvarligt. När vi står i vattnet och kämpar med vågorna utbrister jag med stor glädje: "DOLPHINS! I CAN SEE DOLPHINS!" De var bara ca 80 meter ifrån oss och jag tror att det var fem stycken. Man skulle kunna tro att det var hajar om det inte var för deras eleganta simstil. Ryggfenan på delfinen kan lätt misstolkas som en hajfena på långt håll.
Julia, som kompisen heter, är från Tyskland och hon är nog den som jag har mest gemensamt med av de au pairer jag träffat. Jag trivs i hennes sällskap och det känns inte konstlat på något sätt, även att vi bara träffats en gång förut. Hon kom hit för en månad sen, alltså knappt månad efter mig. Jag har alltså snart varit här i två månader! När jag skulle hoppa på bussen hem igen ser inte busschaffisen att jag står där och kör bara förbi. Ännu en anledning till att jag är glad att jag har en bil nu.






4 kommentarer:

  1. Hello there!
    Vilken snygg bil och bilägare! Det är bara att gratta och önska lycka till med bilen och körningen. Du är inte dålig som fixar med bil och försäkring och allt runt i kring. Hoppas att det blir bra med bil och att du kan träffa dina kompisar lite mer. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hello :)
      Tack så mycket. Det har gått sådär än så länge, mer om detta i nästa inlägg... kram :)

      Radera
  2. Snyggt collage du gjort förresten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tackar, inte helt nöjd, det blir en uppdatering snart tror jag ;)

      Radera