söndag 1 september 2013

Stoppad av polisen och Cheesecake Factory

De senaste två dagarna, fredag och lördag, har varit väldigt händelserika. Tyvärr måste jag denna gång säga att det var mer dåliga händelser än bra, men det blev en hel del ljuspunkter ändå. Det första hände i fredags. Jag jobbade till 6.15 på kvällen och skulle åka själv till Woodland Hills för första gången och i mörker. Jag kom iväg senare än jag hoppats på även att jag skyndade mig så gott som möjligt. Vi hade sagt att jag skulle komma till Julia vid 8 pm, för det tar ca 50 min att köra till henne. Jag kom iväg vid 7.40 ungefär. Avgasreningslampan hade börjat lysa på min instrumentbräda dagen innan och jag var lite osäker på om det var farligt att köra med den lysande. Jag stannade därför vid bensinmacken jag tidigare ahde tankat på och frågade om de hade någon aning. Det var en ung kille som jobbade där och han hade ingen aning. Jag bestämde mig för köra ändå och jag började med att köra över bergen. När jag kom fram till Highway 101 blev jag plötsligt osäker. Var det North entrance eller South entrance jag skulle ta? Jag hade skrivit ner och försökt memorera både dit- och hemvägen och självklart tänkte jag på hemvägen i detta ögonblick. Så istället för att ta South, som jag borde gjort, tog jag North.

Jag körde i cirka 20 minuter på den stora motorvägen och tänkte att jag borde nog vända. Plötsligt börjar en polisbil köra tätt bakom mig och börjar blinka med sina sirener. Han ropar i sin mikrofon att jag ska ta nästa avfart. Jag gör som han säger och när jag hittat en lämplig plats att stanna efter avfarten får jag helt hjärnsläpp. Jag går ur bilen SOM MAN ALDRIG SKA GÖRA när man blir stoppad av polisen. Han ber mig att sätta mig i bilen med händerna på ratten. Jag är skitnervös och undrar vad jag kan ha gjort för fel. Var min bilkörning så dålig? Han säger direkt: "Did you know you're driving on the freeway without headlights?" Jag blev så sjukt besviken på mig själv. Ett så enkelt misstag som jag precis innan jag körde iväg hade kollat upp ordentligt. När jag stannade på bensinmacken hade jag stängt av lyset av reflex och glömt sätta på det igen. Jag har aldrig kört med bilen i mörker innan och jag trodde bara att mitt lyse var riktigt dåligt, jag hade inte tänkt på det särskilt mycket. Jag sa detta till polisen och han frågade fler frågor om mig. Han satte sig sedan i sin bil och skrev på ett papper. Sedan kom han tillbaka och sa att han ger mig en varning. SÅ sjukt lättad! Jag tackar och ber om vägbeskrivning och han berättar att jag är i Camarillo, väldigt långt ifrån där jag borde vara. Jag kör tillbaka mot där jag kom ifrån och jag möter Julia två timmar efter att jag lämnat mitt hus. Det tog alltså 70 minuter extra... Jag kände mig oerhört korkad. Jag hade dessutom en tid då jag skulle vara hemma så jag hann inte se dem mer än drygt en timma.

Vi åt på Cheesecake Factory och jag åt en Chocolate Chip Cookie Dough Cheesecake. De andra åt banansmak och smores. Jag var där med Julia och Raquel som båda bor i Woodland Hills. En väldigt trevlig timma blev det iaf till slut. Mer om lördagen kommer i nästa inlägg. Hinner inte skriva mer nu för jag ska jobba. Ikväll blir det fin restaurnag med goa vänner.

2 kommentarer:

  1. Oj vad jag blev rädd när jag läste rubriken, sedan blev jag lite lugnare när jag läste att du blev stoppad av polisen på grund av lyset ;)
    Vilken pärs det måste ha varit. Tur i oturen var ju att du fick hjälp med vägbeskrivningen i alla fall.
    Var försiktig och sköt om dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen nervöst.. Särskilt när han sitter länge i sin bil och bearbetar min dom. Nu glömmer jag inte det i första taget iaf ;) Ja jag kanske hade fortsatt i fel riktning, vem vet? Jag ska göra mitt bästa! Sköt om dig med :) STORA kramar

      Radera