måndag 16 september 2013

Bakvänd dag

Idag gjorde jag lasagne à la Jamie Oliver. Det var första gången sedan jag kom hit som jag gjorde en rätt med lök och grädde i! Man använder grädde väldigt ofta annars i rätter hemma i Sverige, men i USA använder de nästan aldrig grädde. Något jag inte visste innan jag kom hit. Man måste riktigt leta i olika affärer för att ens kunna hitta grädde. Men eftersom jag gjorde ett recept från den kända BRITTISKA kocken Jamie Oliver så innehåll receptet grädde. Jag glömde det allra viktigaste, nämligen att provsmaka, men resultatet blev fantastiskt! Nästan alla tyckte om det.

Något annat som hände idag var att jag hade en rast mitt på dagen och hann då träffa en kompis. Tänkte först att jag skulle träna under den rasten, men istället åkte vi till en affär med godis, glass, kakor och frozen yoghurt. Herregud vilken affär. De hade lösgodis! Första gången jag sett det sedan jag kom hit. Dyrt var det, men jag köpte inte mycket. Ville bara köpa det för jag kunde. Jag köpte inte glass, även att det såg helt otroligt gott ut. Det får nog bli en glass där i framtiden. Men det bästa de hade var den varma toppingen till the frozen yoghurt. De hade varm äppelpaj, persikopaj, bananfudge cookies, fudge med kokos och ja lite allt möjligt gott. Blir salig bara jag tänker på det :) De hade även en massa annat kul, till exempel en barnbok som heter "Dart Vader And His Son." Bara i USA man kan hitta sådant...

En annan händelse var att jag fick post! Jag fick ett fint Grattis-kort från mamma och Erik. De gratulerade till att jag köpt min första bil. Erik målade en fin bil med lyset på som han kommenterade tydligt... Ja, jag har lärt mig min läxa ;) och ja, min rumpa är stor nog för förarsätet, för stor till och med. Diet när jag kommer hem till Sverige haha.

Imorgon har jag en lång rast och då ska jag ta bilen och göra det skriftliga körkortstestet. Det känns lite fel att köra bil till körkortstestet. Känns lite bakvänt.






2 kommentarer:

  1. Åh vad sugen jag blir på allt gott du skriver om, speciellt lasagnen. Vad kul att kortet äntligen kommit fram, Erik skojar till det som alltid :)
    STORT lycka till på körkortstestet!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan nog få tag på recpetet så kan vi göra det igen när jag kommer hem :)
      Haha ja han är för rolig han ;) STORT tack! Jag hoppas att jag lyckas imorgon också :)

      Radera