torsdag 26 september 2013

Fail, kompisar och frosseri

Hallå bloggen!
I tisdags hade jag en ledig dag och jag började dagen med att köra upp igen... Denna gången körde jag något för fort och jag berättade att min hastighetsmätare visar för mycket, vilket den gör... Han kuggade mig inte men han sa att han inte kunde låta mig bli godkänd heller och att jag inte fick använda min bil nästa gång. Jag behövde inte betala eller något, de bara strök det, som om det aldrig hade hänt. Nu ska jag ta en liten paus från uppkörandet och testa igen nästa fredag på ett annat ställe. Jag kollade upp hos min kära bilverkstad och ja, hastighetsmätaren visar 5 miles/hour för fort, vilket är ca 8 km/h för fort skulle jag gissa på. Nog sörjt om det.

Efter mitt fail åkte jag till Filippa i Brentwood. Jag plockade upp henne och jag körde oss till Westwood och jag syndade ordentligt! Det blev en hamburgare på In n out burger (Första röda köttet på nästan tre månader!!!) och vi köpte varsin Ben and Jerry för det var extrapris på Target. Vi käkade även jordgubbar och bagels under dagen. Vi tjötade på som vanligt och det är så skönt att ibland få träffa henne, snacka svenska och känns sig lite som hemma.

När Filippa började jobba igen vid 4 åkte jag tillbaka till Woodland Hills och träffade Julia. Vi chillade på hennes rum och pratade och sedan åkte vi till The Commons i Calabasas. Det är ett litet överklass-shoppingställe där kändisar ofta syns till. Jag har varit där ett par gånger innan och jag gillar det. Det finns mysiga restauranger, caféer, bio, lite shopping och Menchies (Frozen Yoghurt-ställe). Jag och Julia åt först på The corner bakery och jag valde att äta något nyttigare eftersom jag syndat så mycket på förmiddagen. Jag tog en sallad och sedan gick vi vidare till bion. Eller halvsprnag rättare sagt. Vi trodde att vi inte skulle få några platser eftersom vi kom dit en kvart innan filmen började. Vi hade inte behövt oroa oss. När vi kom in på bion satt det två personer i salongen och det kom nog bara fem stycken efter oss. Vi såg The Butler och den rekommenderar jag starkt. Den handlar om "de svartas" historia på 1900-talet. Mycket intressant och gripande och man får en inblick i hela Amerikas moderna historia. Både bra och dåliga sidor, mest dåliga fram till att Obama blir president. Jag hade en dålig start på dagen, men resten av den var underbar. Tack kompisar för att ni finns! Det gör mina dagar här :)




2 kommentarer:

  1. Vad bra att dagen slutade bättre än den började. Så tråkigt med hastighetsmätaren - tänk om det var den som avgjorde att du blev kuggad. Men tredje gången gillt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja det var mer jag som var dum.. Jag visste om att hastighetsmätaren visar fel, men det hade jag inte behövt säga på mitt test och jag hade bara kunnat köra för sakta istället. På fredag smäller det! :)

      Radera