måndag 23 september 2013

World Market

I fredags besökte jag World Market som finns runt om i USA och jag besökte affären som finns i Woodland Hills. Där hittade jag några svenska märken såsom Wasa och deras fantastiska knäckebröd och Finnkrisp! Wasas knäckebröd hade jag hittat på ett annat ställe tidigare, men Finnkrisp var nytt för mig här. Såklart köpt jag det och jag köpte även en Lindt-choklad-bit, ett par födelsedagskort och en sconesmix med smak av blåbär som man bara mixar ihop med vatten. Jag gillade affären och tänker definitivt besöka det igen någon gång i framtiden, kanske när mitt lager av knäckebröd tagit slut eller när jag är sugen på tysk choklad såsom Kinder, Toblerone, Lindt eller Milka.

Tidigare på dagen besökte jag ett gym med min brasilianska vän Raquel och vi åt sedan Burritos på ett Mexikanska ställe och det var riktigt gott. Jag åt bara ett par chips och den smalaste burriton de hade för jag måste börja tänka lite mer på vad jag äter. Efter det började hon jobba och jag åkte till World Market och några timmar senare träffade jag en nyinflyttad italienska. Hon bor i Calabasas. Vi gick runt i shoppingcentret Topanga Mall i flera timmar. Vi åt varsin frozen yoghurt och jag åt lite tofu på Panda Express.











4 kommentarer:

  1. Mmm ser gott ut. Det här med vikten får vid vissa tider i livet strunta i. Det finns såååå mycket gott och livet ska njutas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör jag för det mesta faktiskt ;) Men jag vill inte komma hem 10 kilo tyngre. Jag njuter så gott jag kan :D

      Radera
  2. Jag förstår din lycka när du kom in i denna affären :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det var ganska underbart :) Har dock sett mycket av det i andra affärer också, men Finn Crisp gjorde min dag :)

      Radera