torsdag 5 september 2013

Söta underbara och mysiga mormor

Tjäna!
Ibland har man hemlängtan och det är okej. Det går fram och tillbaka hela tiden. Idag till exempel har jag inte tänkt på det så mycket men igår hade jag en starkare hemlängtan. Det är inte så farligt, jag lipar inte eller så, jag bara saknar Sverige. Eller inte Sverige direkt, utan min kära familj och vänner. Jag vet inte hur jag kommer att reagera när jag kommer hem. Jag vet att jag snart kommer längta tillbaka hit och det är väl det som är problemet med oss människor. Man vill alltid ha det man inte kan få. För att komma till det jag egentligen ville skriva om så kan jag berätta att jag fick ett brev idag. Det var från min söta mormor Eivor som skriver med sin fina handstil att jag ska ta hand om mig, att hon tänker på mig, och skickar mig värme och kärlek. En väldigt fin gest som piggar upp ens dag. Tack mormor! Man får lite extra hemlängtan när hon också skriver: "Du ska få blåbärspaj, när du kommer hem. Jag har plockat 7 liter blåbär."

För att uppdatera lite om vad jag har haft för mig idag så kan jag berätta att vi bestigit ett "berg". Vi gick till toppen av en kulle eller berg och såg ut över stora delar av Malibu. Vi såg hela Zuma Beach och det är inte lite. Utsikten var helt otrolig. Point Dume var också makalöst vackert. Jag måste visa min familj detta när de kommer. Pappa och Erik kanske inte är superintresserade av att vandra, men mamma kanske vill. Vi får se.





4 kommentarer:

  1. Jag håller med, hon är verkligen rar och omtänksam :)

    SvaraRadera
  2. Det är så sant det du skriver att ofta längtar man till något annat, är man hemma då vill man iväg på något... Och är man borta så vill man hem. Sådan är jag ofta i alla fall. Det gäller att försöka att njuta av det man har. Ha det så himla bra där du är, jag tänker på dig mycket och vill gärna gå där du skriver om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska verkligen försöka bättra mig på den punkten. Vi får båda försöka så kanske vi till slut kan njuta lite mer :)

      Radera