tisdag 3 september 2013

Tack för att ni finns

Hej mina kära, underbara och fantastiska läsare. Idag har fyra väldigt roliga saker hänt.
#1: Skypade med mina bästa vän Louise- Sjukt efterlängtat! :D
#2 Skypade med pappa och jag



bokade hyrbilen de ska låna när de kommer.
#3 Fick ett tack-kort och brev från Kajsa och Karin från Kajsas student.
#4 Bestämde äntligen med en surfinginstruktör och kompis en tid vi kan surfa!

Jag vet inte hur länge vi försökt hitta en tid då både jag och min bästa vän kunde skypa, men idag gick det äntligen. Det är inte lätt att leva på andra sidan jordklotet från sin familj och inte heller sin bästa vän och alla ni andra fina människor som betyder mycket för mig på olika sätt. Vi snackade inte om något speciellt egentligen, men det behövs inte. Jag ville bara se henne och höra vad hon har hittat på sen sist. Vi har bara skypat en gång tidigare sedan jag kom hit. Hon var den sista kompis jag såg innan jag flög. Hon var med på resan till flygplatsen och kramade om mig innan jag steg på planet. Ett år ifrån varandra. Det är inte lätt...

Den andra roliga händelsen var posten. Jag fick som sagt ett brev från mina kära barndomsvän Kajsa och hennes mamma Karin. Jag blev oerhört glad över ett så fint kort och brevet som följde med. Jag fick lite nya uppdateringar som jag inte visste om och en del har jag fått reda på genom mamma över Skype. Det är så otroligt uppskattat att få sådana här hälsningar hemifrån. Ett meddelande på facebook, en kommentar eller brev. Allt uppskattar jag oerhört och det är så härligt att det finns så många jag vill träffa när jag kommer hem igen. Det kommer bli tufft att komma hem till Sverige i Augusti när man har hösten framför sig och jag vet att vädret är underbart i Malibu... Då är man extra glad att man har personer att längta till och saker man vill göra. Man uppskattar mer vad man har när man åker iväg en längre tid.

Den tredje händelsen på listan hände nyligen. Jag har i cirka två veckor haft kontakt med en surfinginstruktör som ska vara superduktig på att surfa. Vi har hörts fram och tillbaka om tid men det har inte riktigt gått ihop sig. Julia och jag vill dessutom göra det tillsammans för det är kul och det blir billigare. Ikväll smsade jag med både Julia och instruktören och vi bestämde på söndag eftermiddag vid Zuma Beach. Så kul! Den här gången hoppas jag att det går bättre. Det är dessutom ett stort event på Zuma Beach. Det är en Triathlon-tävling där även kändisar tävlar. Det är tusentals människor där som tittar och hundratals som deltar. Jag såg att de börjat sätta upp stora tält, målgång och start på stranden idag. Ska titta på det på förmiddagen på söndag och lördag tror jag. Hoppas på att se någon kändis, kanske Pierce Brosnan som bor nära där jag bor.

Annars flyter det på bra med livet. Imorgon är jag ledig på dagen och ska då åka till en kompis i Woodland Hills som heter Raquel. Hon är från Brasilien och vi ska äta på en brasiliansk restaurang som hon gillar i shoppinggallerian som jag gillar ;) Jag fick min lön idag, men jag ska försöka att hålla mina pengar i styr... Jag måste tanka igen efter att ha använt den i en halv vecka. Bensinen går åt, men det betyder också att jag hittar på saker. Jag har inte hittat på så här mycket saker tidigare, men i helgen träffade jag kompisar fredag, lördag, söndag och måndag då det var Labour Day. Jag har skrivit om fredagen, lördagen och söndagen redan. Igår på Labour Day var Julia ledig på förmiddagen och fram till klockan 4 pm. Hon åkte till mig, alltså till stranden. Vi låg och tjötade i solen och doppade oss en gång i havet. Vi var där i fyra timmar och jag njöt för fullt. Det har varit väldigt varmt de senaste dagarna. Det är normalt 20-25 grader i Malibu, men nu har det varit 25-30 grader skulle jag tro. I "the Valley", alltså på andra sidan bergen är det alltid varmt, typ 30-40 grader och jag är glad att jag bor där jag bor. Hade inte pallat jobba i den värmen.

Som avslutning vill jag säga tack till alla där hemma som gör det värt att återvända till Sverige. Ni betyder mer än ni tror. Speciellt när hemlängtan smyger sig på. Här får ni en bildbomb :)











5 kommentarer:

  1. Först fick jag tårar i ögonen för det du skrev och sen fick jag tårar i ögonen för att jag skrattade så hårt åt alla fula bilder.
    HAHA! Vi är så förbannat jävla underbart snygga!
    Älskar dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag fick till lite fnysningar när jag gick igenom våra episka bilder :')
      Vi är så snygga och haters gonna hate, alla är avundsjuka på oss ;)
      Älskar dig med bästa vän <3

      Radera
  2. Hej! Så kul att det händer roliga saker! Åh vad skönt att veta att man är saknad. Det är du med!!!! <3
    Härligt väder ni har, men jag ska inte klaga - vi har varmt och skönt också för årstiden. Hoppas att det går bra med surfningen. Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag med :) Det är nästan för mycket nu ;) Vill vara överallt hela tiden, men det är så det ska va. Såklart är du saknad och det hoppas jag att du redan vet. Även att jag inte skriver det varje dag så tänker jag på dig varje dag. Jag ser verkligen fram emot surfingen och hoppas också att det går bra :D

      Radera