onsdag 18 september 2013

80 days

Idag är det 80 dagar sedan jag såg min kära familj och mina vänner. Jag har hemlängtan lite då och då och ibland tänker jag inte på det alls. 

Jag glömde berätta en otroligt rolig händelse! Jag klarade uppskrivningen igår så har halva körkortet klart. Jag hade supertur så jag fick en tid för uppkörning imorgon redan. Jag hade också tur för jag klarade med minsta marginal: 30/36 och ett fel till hade kuggat mig. Är lite nervös för uppkörningen, mest för att min bil ska kapitulera mitt under körningen eller att någon varningslampa börjar lysa. Om jag klarar det imorgon kommer jag vara superglad! Det är inte riktigt bestämt om jag är ledig imorgon eller på fredag, men det lutar mot fredag och då ska det firas! Är som ni vet under 21 så jag får väl fira med något annat onyttigt än alkohol. Cheesecake factory eller Cici's Café står högst på min lista. 
Idag sprang jag i en halvtimma i stekande sol klockan 1 mitt på dagen och värmde upp ordentligt med en PW på 25 minuter. Känns bra att duscha efteråt också. Tvättar håret väldigt sällan nuförtiden för att inte slita ut det så mycket. Nu blir det nog lite sista-minuten-check av bilen så jag vet var knapparna till "the defroster, windshields, emergency flashers" osv är. Vill inte sitta och vara osäker imorgon direkt. Wish me luck! I might need it...

5 kommentarer:

  1. Grattis till första delen! Du ska se att du fixar den andra superlätt så du kan fira med dubbla Cheesecake.
    Spark i baken på dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Anette! Jag är jätteglad att jag klarade uppskrivningen på första försöket :) Uppkörningen gick tyvärr sämre. Jag körde som man ska göra på ett svenskt uppkörningsprov, dvs hellre för försiktigt än för offensivt. De vill hellre att man kör fort, även i svängarna! Så jag ska göra ett nytt försök på tisdag.

      Radera
  2. Hoppas, hoppas att uppkörningen går bra också. Jättebra jobbat med teorin, �� GRATTIS!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja som du nog vet vid det här laget så klarade jag det inte... Men jag har nya förhoppningar till nästa tisdag! Då jäklar blir det racerfart!

      Radera
  3. 80 dagar, det har gått hyfsat fort, men jag önskar att det skulle gå ännu snabbare, jag saknar dig, kram

    SvaraRadera