torsdag 19 september 2013

Misslyckande

Hej. En surmulen Elina här. Jag failade på uppkörningen idag för jag körde som en kärring som en gubbe skulle sagt. Jag körde för långsamt och försiktigt. Det är vad jag är van vid från den svenska körskolan. Här är bästa taktiken kör hellre för fort än för långsamt och ta svängen lika fort som om du körde rakt. Jag måste klara det på tisdag annars blir jag riktigt besviken. Instruktören som satt jämte mig var en kall asiatisk kvinna som saknade humor, empati och glädje. Det gjorde mig extra nervös. Många kanske inte erkänner att de inte klarade på första försöket men det har jag inga problem med. Jag ska inte skylla mitt misslyckande på någon annan, det var helt och hållet mitt fel. Jag måste bara lära mig att köra fortare och ta svängarna bättre till nästa gång... Besviken är det rätta ordet just nu. Minuterna efter min uppkörning var inte så farligt, jag kände dessutom på mig att jag hade kuggat, men ju mer tiden går så känns det sämre. Det hade varit så skönt att äntligen få det överstökat. Imorgon är jag ledig och då hade jag tänkt fira. Det får bli en annan gång helt enkelt.

4 kommentarer:

  1. Du är så strong som tagit dig så här långt!!! Du fixar det säkert nästa gång :)
    Jag hade definitivt inte ha klarat en uppkörning over there så bra som du gjort! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jag hoppas verkligen att jag lyckas imorgon! Hade jag haft en automat-bil som alla andra au au pairer har hade det kanske blivit enklare också, men jag kör the hard way så att säga ;)

      Radera
  2. Deppa inte! Fy bubblan för att köra för en "hmmhmm" det kan inte vara så najs. Vet du om du får samma lärare nästa gång. Hoppas verkligen du får någon lite mer happy :D. Tröstekramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är tillbaka på banan igen och håller alla tummar inför morgondagen. Jag funderade på att byta skola för att inte få samma lärare igen, men nu vet jag lite om uppkörandet där så det kändes dumt att byta också. Imorgon gäller det! Tack för tröstekramarna :) kram

      Radera