söndag 29 september 2013

Onyttigheter, utflykter och födelsedag

Nu har det gått ännu en helg här I Malibu och ja var ska man börja? Det är nästan alltid på helgerna det händer mest, eftersom mina vänner är lediga och jag har ibland också ledigt, i alla fall på kvällen. Den här helgen hade jag ledigt hela lördagen och jobbade desto mer idag. I fredags slutade jag redan runt 5 på eftermiddagen så jag lämnade huset vid kvart över 5 och körde mot Santa Monica. Där träffade jag Kristina från Danmark och Diana och Nydia som båda är från Mexico. Vi gick runt en stund på piren och tittade på solnedgången jag och Kristina eftersom de andra två tjejerna kom senare. När de anlände gick vi mot en fin restaurang som heter Del Frisco Grill och som ligger längs med Ocean Avenue i Santa Monica. Det var som sagt verkligen exklusivt, men ljudnivån var hög och menyn ganska dyr. Jag åt en vegetarisk röra i ett pitabröd med pommes gjorda på sötpotatis. Det var gott, men jag har ätit godare, så det blir nog inget återbesök där. Vi pratade länge och gick senare till Yoghurtland och åt varsin Frozen yoghurt runt halv 10 på kvällen. Jag åkte hem efter det och var hemma en stund innan 12.

Dagen efter vaknade jag tidigt, runt 6. Jag gick upp runt 8 och sprang en runda på 45 minuter med en uppvärmning på 15 minuter. Jag försöker träna minst en timma när jag har tid. Efter det gick jag ner till stranden och chillade en stund. Jag trodde att min kompis Johanna skulle vara där och surfa, men det hade tydligen blivit inställt. Planen ar att hon skulle plocka upp mig efteråt och att vi sedan skulle åka till LA Zoo tillsammans med Esther. Istället åkte jag till Topanga Mall där vi möttes upp alla tre och vi gick runt där en stund och gick sedan mot Esthers bil för att köra till LA Zoo. Hon kör verkligen som en galning. Eller ganska galet i alla fall, fort går det. Vi anlände runt 1.30, betalade 18 dollar för inträde och gick runt i drygt 2 timmar där inne. Jag hade hört att det inte var så bra eftersom djuren hade för små burar och områden och det höll jag verkligen med om. Jag såg inte ett djur som såg lyckligt ut. Alla låg och halvsov, såg deprimerade ut och lite halvt drogade. Det var nog den värsta djurparksupplevelsen jag haft. Jag gick mest runt och whinade över att jag ville köpa en keps. Varför? Det kommer jag till...

Manuel, en au pair från Mexico, hade frågat om vi ville följa med och kolla på en basebollmatch i LA och se the Dodgers. De hade redan sagt ja och jag sa också ja i och med att jag redan var med dem och hade inte så mycket till val, men jag ville som tur var. Han hade varit på några basebollmatcher innan när han bodde i Philadelphia och kommit in enkelt, köpt biljetterna på plats eller till och med fått biljetter. När vi kom dit vid 4, två timmar innan det började var alla biljetter slutsålda. Det var bara att vända tillbaka... Vi köpte som tur var ingen keps med LA Dodgers som jag tjatat så mycket om, för vi tänkte köpa det vid stadion. Jag kanske köper en i framtiden om det nu blir en basebollmatch senare... Jag vill se amerikansk fotboll, basket, baseboll, hockey och kanske fotboll live innan jag åker härifrån.

Istället för att deppa ihop åkte vi tillbaka till shoppinggallerian och träffade upp Manuel och Kristina. Vi hade hört att det var ett evenemang i Santa Monica som kallades "Glow". Det var någon ljusshow av något slag. Vi åkte dit och spanade in läget. Det var fullsmockat av människor runt piren, stranden och på gatorna. Jag har ingen aning varför. Folk gick bara runt, tittade på de vanliga gatuunderhållarna, tittade på upplysta skärmar med olika bilder, hade på sig självlysande föremål och köpte onyttigheter och tuggade på. Det sistnämnda gjorde vi med. Några köpte Churros, som smakar som sockrad våffla men är formad som en pinne, andra köpte kaffe och jag och Kristina köpte glass. Hon bad om tre kulor och det var gigantiska sådana... Det var som 5 normala glasskulor om man skulle fått det serverat i Sverige. Helt galet. Jag åt en frozen yoghurt med grädde och chokladsås. Ja efter denna helg blir det att spara på pengar och på godsaker. Vi gick runt på stranden ett tag och tittade på folk. Det blev en ganska mysig kväll till slut. Det blev ett ganska långt inlägg, men skulle kunna skriva sjukt mycket mer. Jag kan avsluta med att säga att min bästa vän Louise fyller år idag! Grattis till dig min kära <3 Känns så otroligt konstigt att inte kunna fira din dag tillsammans med dig. Jag ser fram emot att få fira den nästa år, men vänta, då är vi säkert på olika håll ändå... Vi ska klara det, på något sätt löser det sig nog ;) Om vi klarar 900 mil ifrån varandra nu, ska vi nog klara eventuellt olika städer i Sverige nästa år.

Här kommer en blandad kompott av helgens händelser. Den första bilden visar den lilla present Louise fick av mig. Och Batman-modet är verkligen roligt tycker jag. Jag tänker bara på min storebror när han var runt 5 år och bara ville gå runt i sin Batman-uniform, så trendig.









6 kommentarer:

  1. Oj vilken dag! Vad mycket du hann med! Tråkigt med djurparken, tur att jag inte såg eländet.... Och ännu en dag med en massa gott :)
    Kram - ha det gott❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en intensiv dag med mycket händelser.. Haha ja nu MÅSTE jag verkligen skärpa mig och spara så jag inte blir pank och fet ;) vill ha en fet plånbok, men inte kropp ;)

      Radera
  2. Vilka tjusiga Batman-tights.... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det? ;) kan tänka mig att ha dem som pyjamas :) Kram ha det gott du med! :*

      Radera
  3. Du får mig att känna mig så speciell, blir alltid lika överlycklig när jag blir nämnd på din blogg. Känner mig också lite cool som har en vän som är så cool.. :') Älskar dig SÅ! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart måste du vara med på min blogg, du är ju en del av mig :) Haha cool? Jo men visst, vi säger det, det låter bra ;) Älskar dig med <3

      Radera