onsdag 11 september 2013

Nackdel med USA

Jag skriver ofta om allt bra som händer, men ibland också om hemlängtan. Det finns en till nackdel med USA som jag fasade inför och som också börjar hända. Man blir fet. Haha ja nu har jag sagt det rakt ut. Jag går upp i vikt, efter att ha lyckats hålla den ganska stadigt den första månaden. Jag hann i början springa eller träna på annat sätt varje dag fram till ungefär 2-3 veckor sedan. Jag känner verkligen att så fort jag "bara" tränar 3-4 gånger i veckan så går det utför. Maten är inte så farligt onyttig, men de senaste två veckorna har jag ätit ute några gånger och DÅ är det onyttig mat. Pannkakor, burritos, pizza, frozen yoghurt osv. Jag vill se och testa lite av den amerikanska livsstilen när man ändå är här, men det går inte utan att gå upp i vikt tyvärr. Vad jag ska göra för att vända på den här nedåtspiralen är frågan. Tips är väldigt uppskattat! Diet är inte en möjlighet nu eftersom jag inte står för inhandlandet av mat och det funkar inte riktigt med jobbet jag har. Dessutom brukar aldrig dieter sluta särskilt bra. Man går ändå upp allt igen. En personlig tränare hade inte suttit fel nu. Jag tänker hela tiden "När jag är tillbaka i Sverige..." Då ska jag bli riktigt fit, muskulös och slimmad. Hur det skulle gå till vet jag inte. Det kommer förmodligen bli "nudeldieten" eftersom planen just nu är att bli student till nästa höst och då kommer jag vara bankrutt.

Några mindre smickrande bilder bjuder jag här på för att vara lite motsatt vanliga bloggar som bara visar den bra sidan ;)








2 kommentarer:

  1. Jag vet att om du bara bestämmer dig för att inte äta så mycket onyttigt så fixar du det :) Nu har du väl snart smakat på de värsta frestelserna ;) kram säger jag som inte heller har någon idealvikt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog så. Jag äter inte så jätteonyttigt just nu, det går framåt. Vet inte riktigt vad min kropp håller på med, men det går nog bättre snart :)

      Radera