torsdag 26 september 2013

Nya möten

Nu har det hänt lite roliga saker i vår au pair grupp. Två nya tjejer har nämligen anlänt. Och inte vilka tjejer som helst, det är skandinaviska tjejer! Nu har jag lärt känna en finsk tjej i Malibu och en dansk tjej i Topanga. Jag träffade danska Kristina idag och vi åt lunch på Duke's. En av de finaste restaurangerna i Malibu där jag varit en gång tidigare. Jag åt en kycklingsallad med barbequesås och den var helt gudomlig. Jag kan lugnt säga att det var den godaste sallad jag någonsin ätit. Lätt värt pengarna. Vi hann gå till stranden i drygt en halvtimme sedan var jag tvungen att köra henne tillbaka till Topanga för att sedan köra hem eftersom jag började jobba igen. Vägen till hennes hus var det värsta jag varit med om. Det var knappt en väg. Det var som att köra offpist, fast med bil. HELT SJUKT! Jag smällde i botten av bilen en gång när det helt plötsligt dök upp ett gigantiskt gupp mitt i ingenstans. Det var hålor och gupp, rötter och ja allt möjligt. Jag är sjukt stolt att jag hittade utan GPS för det var verkligen mitt ute i ingenstans. Hon var också förvånad och imponerad när jag hittade. Vi åkte också till den finska tjejens hus men hon kunde inte följa med för hon behövde jobba. Hoppas vi kan ses snart ändå. Det är alltid kul när någon ny flyttar hit till Malibu!

(Bilderna visar lunchen och hon ville inte vara med på bild, fast hon ser ut som en modell i princip).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar