torsdag 31 oktober 2013

Halloween och besök från Sverige

I tisdags flög min bror och pappa över Atlanten för att äntligen få träffa mig efter 4 månader. Nu har det alltså gått en tredjedel av hela mitt år. Det är helt galet. De kom till LAX Airport runt 8 på kvällen tror jag, men jag jobbade så jag kunde inte möta upp dem där. De åkte till deras hotell efter mycket krångel. Det var ett dödsfall på planet eftersom en äldre man fick en hjärtattack när de var mitt uppe i luften. Vilket hemsk trauma. Att se någon dö framför ens ögon och höra det hjärtskärande skriket från hans fru som sitter bredvid honom. Stackars stackars man...

De hade lite problem att hitta till hyrbilsstället eftersom man behövde ta en buss ut till det stället, vilket jag visst glömt bort att berätta för dem.. Ehm... De kom i alla fall fram till hotellet runt 1 tror jag. Dagen efter åkte de ner till Malibu och träffade mig och familjen. Vi hade jättekul och de gick verkligen ihop bra tillsammans. Vi bakade kakor som var klara precis i tid när de kom och de visade dem runt med stor entusiasm. Vi åkte sedan till stranden och gick en lång promenad i hettan. Det är nästan November, men det stekte på riktigt bra. Senare åkte vi till Cross Creak och vi åt lunch där. Efter att vi sagt hej då till familjen där åkte vi tre vidare till Santa Monica. Där shoppade jag ordentligt för första gången sedan jag kom hit! Det blev en långärmad tröja och en jacka och ett par svarta boots. Allt köpte jag på Pacsun som är en riktigt bra affär enligt mig. De har lite dyrare kläder om man jämför med Forever 21 eller H&M, men jag älskar stilen och atmosfären i affären. Vi gick sedan ner till piren och kollade runt, men de frös ganska mycket så vi gick tillbaka till bilen. Vi tänkte först åka till Griffith Observatory och enligt GPSen skulle det bara ta 30 minuter. Det tog inte 30 minuter. Vi insåg så fort vi kom ut på motorvägen att det här gpr inte. Det var helt ´knökafullt som vi säger i Småland. Jag tänkte att kvällen är ung så jag sa till dem att vi kunde åka till Calabasas och äta där och sedan göra något på deras hotellrum om vi hade tid efter det. De var supertrötta och pappa som körde började verkligen tappa tålamodet på alla bilförare. Det finns två olika vägar att ta till Calabasas och vi tog den korta, men ack så långsamma vägen. Jag visste att den vägen var mer traffikerad, men inte SÅ mycket. Vi gjorde helt fel val men vi hamnade till slut i Calabasas och vi åt på Johnny Rockets som är en typisk amerikansk hamburgare/milkshake-ställe. Det var helt okej men jag önskar att vi hellre hade ätit i Malibu och sparat en massa tid. Men det är lätt att vara efterklok...

För att hoppa till något annat så kan jag berätta att för tillfället trivs jag jättebra, vi har haft en helt underbar dag tillsammans idag och jag har verkligen haft kul. Jag träffade pappa och Erik på morgonen idag och de åkte sedan till San Diego för att tillbringa några dagar där när jag ändå jobbar. På eftermiddagen/kvällen gick vi trick or treating i Malibu (Bus eller godis som vi skulle kalla det i Sverige). Jag var utklädd till Mimmi Pigg som förra året. Här i USA ser det helt annorlunda ut än i Sverige. Här går man verkligen inför det och husen som tagit sig ann att ge ut godis har verkligen ansträngt sig. De har lyst upp deras trädgårdar och har satt upp pumpor, skelett, spöken, spindlar och spindelväv, häxor och ja allt möjligt trädgården och i husen. Ett av hushållen hade anlitat ett band och ett annat hade till och med catering där de serverad tacos! Det var helt otroligt. Jag åt ett par tortillas med ris, bönor och guacamole så det fick bli min middag. När jag kom hem åt jag även en stor bit av min Marabou Digestive chokladkaka jag fått av mamma eftersom jag inte ätit så mycket under dagen och tyckte att jag kunde unna mig lite ;) Jag har gått runt och suktat efter allt godis som barnen får i mängder. Lite roliga saker som hände under kvällen var att jag fick reda på att i ett av husen bor Sean Penn i och han är tydligen känd för att vara surgubben på gatan så hans hus var såklart inte öppet för allmänheten. När vi var i en annans hus trädgård går Julia Roberts bakom mig och jag får stöta på henne en gång till. Hon var utklädd till bonde och hon hade på sig stråhatt och hängslebyxor. Jag vågade inte prata med henne idag heller, det kändes bara så fel att helt random börja prata med henne. Det känns som om hon bara ska dissa en och tycka att man bara vill prata med henne för att hon är känd, vilket är anledningen till att jag vill prata med henne ;)Imorgon jobbar jag bara 3 timmar, men det är ganska utspritt. Jag ska på kvällen till ett födelsedagsfirande för Johanna och Esther som är två au pairer som fyllt år. De vill fira på Topanga Beach, men jag har ingen aning om varför. Det är kallt och mörkt. Vi får väl se hur det blir. Jag har i alla fall en ny jacka som jag vill inviga.På söndag eller måndag börjar road trippen med mina killar från Sverige och vi åker först till Las Vegas. Sedan drar vi förmodligen vidare till Grand Canyon och sedan Six flags eller Los Angeles igen. Vi får se vad vi känner för helt enkelt :)









2 kommentarer:

  1. Åh, så härligt allt låter, med ett undantag (det på planet). Vad mycket du hår vara med om, det är helt fascinerande :)
    Vilken känsla det måste vara att träffa pappa och brorsan! Kram
    Så bra att du gillade godiset och det andra ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen helt underbart att få träffa dem :) Ja det uppskattas verkligen! :D Tack! Kram

      Radera