onsdag 16 oktober 2013

Ny garderob på väg!

Hej alla!
Idag skypade jag med mamma i drygt en timma. Det mesta av tiden gick åt att hon stod och visade mig kläder från min garderob hemma i Sverige framför camen och jag valde ut lite olika saker som jag vill ha hit. Min bror och pappa kommer nämligen hit och hälsar på om mindre än 2 veckor! Helt galet! Och om de är sjukt vänliga och snälla kan de ta med sig lite av min garderob. När jag sedan ska hem nästa år och inte kan stänga min resväska och den väger ett ton ska jag istället be mamma ta med sig lite hem för hon hälsar på mig i slutet av året. Hoppas denna plan fungerar. Jag tror dessutom att det inte kommer att bli så svårt faktiskt att få igen resväskan för så mycket shopping har det inte blivit sedan jag kom hit. Jag fick hela tiden göra: "Ta inte med dig alls mycket kläder, du kommer shoppa som en galning!" Så var inte fallet för mig rikigt. Jag spenderar mina pengar på bensin, bil, äta ute med kompisar och så vidare istället. Jag försöker vara lite sparsam och har börjat spara på riktigt nu till min resemånad. Jag har ingen aning om jag lyckas sälja min bil eller inte nästa år när jag ska hem, men förhoppningsvis får jag igen lite pengar där. Det var jättekul att skypa med mamma igen och jag tackar dig oerhört mycket för din hjälp. Nu ber jag för att pappa eller bror tar med sig dem också :)


4 kommentarer:

  1. Roligt att se hur Karin kämpar med kläderna ;D. Snygg pose!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon var så duktig så :) Mycket bra kämpat ;)

      Radera
  2. Det var inte speciellt jobbigt, det är ju bara så fantastiskt att kunna skypa, se och höra din röst. Det var ju precis som om du var i ditt rum :)
    Men det var ingen smickrande bild på mig. Den där skjortan får jag nog sy in eller nåt... Kram på dig - snart kommer kläderna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid kul att se och skypa med dig med :) Äsch, det var en dålig vinkel och allt, men jag ville bara få mina läsare att inse vilken snäll mamma jag har som fixar och donar ;) snart är de här ja! :D

      Radera