söndag 27 oktober 2013

Äventyr på G!

De kommer på tisdag. PÅ TISDAG! Tyvärr kan jag inte möta upp dem på flygplatsen, men jag har fått ledigt på onsdagen så vi kan göra något tillsammans innan de åker iväg till San Diego i ett par dagar. Jag pratar såklart om min bror och pappa för er som inte följt vad jag skrivit om på den senaste tiden. Jag har så många olika idéer om vad vi kan göra. En cool grej vi skulle kunna göra är att åka till Griffith Park och se Los Angeles by night. Där finns ett stort observatorium där man kan se stjärnor och planeter på närmare håll. Jag skulle också vilja visa dem Santa Monica, 3rd street promenade och Santa Monica Pier. Det finns några saker i Malibu som också lockar såsom Malibu Pier, stranden såklart och kanske någon hiking trail. Sedan finns det ju en hel del att se i Los Angeles såsom Walk of fame, Hollywood-skylten, Rodeo Drive, China town, Beverly Hills osv... Men vi har ett par dagar till på oss att se dessa attraktioner. Jag har själv inte turistat i Los Angeles än så det ska bli extra spännande.

En annan kul sak som har hänt är att jag skaffat mig ett bibliotekskort. Det var på tiden och jag har saknat en bra bok har jag insett. Jag läste tidigare boken Blonde, som handlar om Marilyn Monroes uppväxt och senare liv. Den är väldigt sorgsen och deppig, vilket gjorde att jag inte läste i den särskilt ofta. Jag lånade Hunger Games på biblioteket, mycket tack vare Sofia eftersom hon var helt salig när hon läste dessa böcker under gymnasietiden. Jag har sett den första filmen och läser nu första boken. Den är jättebra och snart kommer andra filmen ut på bio och den måste jag se!

Jag har gått en hel del och sprungit som vanligt och det har dessutom blivit en del trädgårdsarbete de senaste dagarna, vilket är en bra träningsaktivitet med. Här kommer lite bilder från när jag var ute och gick igår.






4 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att ni får två fina veckor!!! Det är ju perfekt att du varit i området ett tag så du vet vad som är värt att se. Det blev ju en jobbig början på resan för Erik och pappa men jag hoppas att stormen Simone ger sig snart. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har gått sådär hittills, med jetlag i benen och lite sömn är det svårt att hålla humöret på topp. Jag var glad och de med, men det blev lite jobbigt för dem. Kram kram! :)

      Radera