lördag 5 oktober 2013

Amerikansk fotboll

Igår tittade jag på en amerikansk fotbollsmatch på ett High School i Malibu. Jag har sagt till mig själv att jag vill se en hel del amerikansk kultur när jag är här och vad blir mer amerikanskt än detta? Det var cheerleaders, en maskot, läktare, en massa amerikanska fotbollsspelare, korv och annat skräp till salu och Santa Ana vindarna var i luften. Det blåste ordentligt och det hördes på filmerna jag spelade in under matchens gång. Tyvärr gick det inte så bra för Malibu, de låg under med 38-0 när jag bestämde mig för att det inte var något för mig och drog hem. Jag kom dit en timma efter att det startat och tittade i cirka en timma. Det var avblåsningar var och varannan sekund och jag förstod mig inte på reglerna... INte för att jag försökte, men det kändes inte som en idé i det ögonblicket. Jag var trött och lite småsjuk så jag gick hem när det var den sista perioden eller vad man nu kallar det. Period är nog bara i hockey man säger, i alla fall, det var 12 minuter kvar när jag gick och det var inte särskilt spännande eftersom de låg under med så pass mycket. Jag fick betala några dollar för att se det och jag vet inte om jag kommer göra det igen, i så fall med en kompis. Det var inte min grej i alla fall. Det roligaste var att se hejarklacken och trumslagarna. Jag tror att de hade tio stycken trummisar och tretton cheerleaders. Jag blev i alla fall en upplevelse rikare och jag ångrar inte att jag gick dit. Det är alltid kul att se något nytt.

Idag hade jag min lediga dag så jag åkte till Santa Monica med bussen. Jag vill inte köra så mycket nu när jag bott här i tre månader, det känns lite riskabelt meds körkortet.. Jag frågade många redan tidigt på morgonen och började få svar runt 10 på förmiddagen. Jag bestämde med två tjejer i Woodland Hills att vi kunde mötas där och sedan skrev även en nyinflyttade tyska som bor i Malibu att hon också var ledig. Jag tog bussen till hennes hus sedan hämtade hon upp mig där och vi körde tillsammans till Santa Monica. Vi gick runt hela dagen på 3rd street promenade och jag gick in i många av mina favoritaffärer och jag köpte inte någonting! Jag börjar bli bra på detta nu. Jag har knappt köpt något klädesplagg sedan jag kom hit. Allt för att spara pengar. Det går åt till bensin och mat istället dock. På kvällen gick vi till Ocean Avenue och tog lite bilder på solnedgången och jag ställde mig för att vänta på bussen och de väntade snällt med mig. Två andra tjejer från Topanga och Calabasas kom under dagen också så vi blev allt som allt 6 tjejer som träffades i Santa Monica. Det är alltid kul att träffa många. Vi var en från Österrike, två från Tyskland, en från Mexico, en från Danmark och en från Sverige. Jag och mina nya vänner från världens alla hörn. (Fast idag var det mest från Europa).







3 kommentarer:

  1. Så bra att du gör saker som du vill vara med om. Nu har du bockat av ytterligare en grej.
    Kul att ni blev så många som kunde träffas på kort varsel - det måste vara himla kul och berikande att umgås med så många olika nationaliteter.
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, nu behöver jag inte göra det igen ;) Ja det brukar bli så faktiskt på helgerna när de flesta är lediga. Ja det är spännande. Har fått många bra tips på vad man ska besöka i olika länder, speciellt Mexico. Dit får vi åka en gång du och jag? ;) KRAM

      Radera