tisdag 8 oktober 2013

KÖRKORT!!! (Igen) + 100 dagar i USA!

Hej alla galet bra människor därute! Idag har en galet bra Elina tagit körkort! Det var verkligen på tiden. Jag har varit i USA nu i 100 dagar och jag tror att jag kan köra lagligt med mitt svenska körkort i 60 dagar... Har hört så många olika svar på den frågan så jag kan inte säga säkert. Nu har jag i alla fall ett Kaliforniskt körkort och det är så himla skönt. Jag ska åka till San Diego med en kompis i helgen och då kan det ju vara bra att köra lagligt. Jag fick dessutom min lilla klisterlapp från DMV-kontoret idag som jag satte på min registreringsskylt så de ser att jag betalat skatt på bilen. Jag betalade 90 dollar i skatt idag, vilket är en halv veckolön. Det går åt mycket pengar till bilen. Jag är glad att körkortet inte kostade mer. Jag körde upp i min egen bil så uppkörningen kostade ingenting. Uppskrivningen kostade bara 32 dollar, vilket är en fjärt i rymden i jämförelse med vad ett svenskt körkort kostar. Om jag inte är helt fel ute så tror jag att mitt svenska körkort kostade cirka 70 gånger så mycket.

Jag hade sagt till mig själv för länge sedan, i alla fall en månad sedan, att när jag tagit körkort ska jag fira med pannkakor på Cici's Café i Woodland Hills. Min lilla dröm gick i upplevelse. Jag träffade min LCC, eller kontaktperson från Cultural Care, vid ett frozen yoghurt-ställe i Woodland Hills efter mitt körtest. Vi pratade eftersom jag missar mitt au pair-möte på söndag då jag är I San Diego. Jag och Julia, min tyska vän satt där en stund och pratade och jag åt (hör och häpna) INTE en frozen yoghurt den här gången, även att det var över 5 timmar sedan jag åt min frukost. Jag och Julia åkte till Cici's Café och efter en liten stunds väntan fick jag äntligen mina pannkakor. Jag beställde ännu en gång makalöst maffiga pannkakor med banan. Det var också vispgrädde och oreo-kakor på. Så himla god, till en början... Blev så mätt så jag mådde illa, och åt inte ens upp hela. Jag åt knappt någonting mer idag. Jag hade mina pannkakor runt 1 på dagen och åt bara lite grann på kvällen sedan. Det kommer ta ett tag innan jag återvänder dit för nu är jag mätt på deras pannkakor. Jag kommer att återvända för att fira vid ett annat tillfälle, kanske när jag får besök från Sverige.

Slänger in lite bilder på dagens andra bravur. Att nästan lyckas äta upp ett berg av pannkakor. Skratta gärna lite extra åt sista bilden ;)






4 kommentarer:

  1. Fy bubblan vad glad jag blir för din skull! Du är väl värd pannkakorna. Kör försiktigt i helgen o ha det gott. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket! Ja tack, skönt att höra att du håller med mig. Jag tycker att jag också förtjänade dem. De hade jag väntat på ett tag ;)

      Radera
  2. Jättestort grattis, så skönt att ha det avklarat:)
    Vilket berg med pannkakor, hade väl varit lagom att dela på fyra;)
    Håller med Anette - kör försiktigt!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så otroligt härligt! :D
      Haha aj egentligen... Förra gången åt jag inte riktigt lika mycket. Det kommer dröja ett tag innan jag åker dit igen som sagt.. Tror att jag från och med nu måste börja på en diet. I alla fall inte äta så mycket onyttigheter. Idag åt jag helt galet mycket onyttigt! Men så är det ibland. Hoppas att jag snart kan komma igång med träningen igen för det har det också varit dåligt med. Jag ska köra så bra jag kan :)

      Radera