torsdag 28 november 2013

Thanksgiving

Hej bloggen!

Jag ska inte skriva sådär jättemycket om dagen, men jag kan berätta att vi faktiskt lagade en ganska stor Thanksgiving-middag till slut, även att vi inte tänkt göra det först. Jag lagade mashed sweet potatoes (sötpotatismos), klyftpotatis, butternut squash, brussel sprouts (brysselkål), broccoli, majs, gröna ärtor och EN HEL KYCKLING I UGN!!! Det var första gången jag tillagade det och det var ganska roligt att kleta runt med kycklingen och slafsa bort köttet. Jag fick dessutom köra wish bone-leken med ett av barnen, men jag förlorade, så jag fick inte göra en önskan. Sedan blev det pumpkin pie till efterrätt. Jag tog ungefär en centimeters slice bara för att smaka hur den smakar som varm och jag gillar den bättre kall måste jag säga. Jag fuskade lite med vårt förbud, men jag tycker att det var okej eftersom jag tog så lite ;) Jag har dessutom sprungit en mil i förrgår, gått/sprungit en mil igår och gått/sprungit 6 km och kört styrka idag. Så jag tyckte att jag kunde mig få unna mig en liten slice, det är ju trots allt bara Thanksgiving en gång om året...

3 kommentarer:

  1. Svar:Hihi det ska vi nog allt kunna ordna ;)

    Låter som en toppenthanksgiving ! :) puss!

    SvaraRadera
  2. Imponerande att du fixat att laga en hel kyckling. Du vet ju hurdan jag är med den saken ;)
    Det är kul att du har fått vara med om en typisk amerikansk högtid. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag behövde inte gojsa så mycket, det mesta var klart när man köpte den :) Ja det var kul, vi firade inte så mycket som andra familjer, men vi gjorde i alla fall något ;) Kramar

      Radera