onsdag 27 november 2013

Härlig novembermorgon

Idag var det riktigt low tide (lågt tidsvatten) och då tog jag tillfället i akt att springa längs med hela långa stranden vid Zuma Beach. Jag sprang precis jämte vattnet för första gången sedan jag flyttat hit. Jag brukar alltid springa på den asfalterade gångbanan längs med stranden, så det var kul med lite ändring. När jag kom ner till stranden tog jag av mig skorna och började gå. Jag gick i cirka 3 km och sedan sprang jag 4 km och sedan gick jag drygt 3 km igen. Det blev över 10 km idag igen och jag tänkte först bara gå för jag ville vila mina ben, men det var så svårt att låta bli. Nu är de trötta och ska vilas resten av dagen. Det var fantastiskt att se alla lyxiga hus som ligger på stranden och jag undrar hur mycket de kostar... Jag skulle nog aldrig i hela mitt liv kunna spara ihop till den summan, om jag inte blir läkare eller nåt, och det tänker jag inte bli. Himlen var också vacker idag och den skiftade lite gult längs med horisonten. Jag var ute mellan 8-10 på morgonen, och jag stannade en hel del och tog kort. Sanden glittrade, vågorna rullade försiktigt in mot stranden, fågelmåsarna skrattade och pelikaner flög över mitt huvud. Här får ni en liten inblick i min morgon i bilder. (Dålig kvalité och ger inte verkligheten rättvisa som vanligt).












4 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina bilder och vad målande du beskriver din morgonrutiner. Den första bilden var så härlig med havet som rullar in - precis som du skriver. Kram älskade Elina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar den med, den speglar verkligheten bättre än de andra. Längtar tills vi går där tillsammans! Vi kan gå i timtals :) Kram älskade mamma :*

      Radera
  2. Så härliga bilder. Blir verkligen sugen att gå där. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att du har möjlighet att komma hit så jag kan visa er vackra Zuma Beach :) Kram

      Radera