måndag 11 november 2013

Nu har de åkt

Nu har mina älskade familjemedlemmar åkt. De sitter just nu och väntar på sitt plan på LAX. De har skrivit till mig att de saknar mig redan och jag känner detsamma. En helt underbar tid har vi haft tillsammans den senaste tiden, trots jetlag, trots dålig sömn och trots svår bilkörning. Vi har hunnit med en hel del och ändå haft mycket tid till att slappa och spela kort. Vi spelade ungefär 15 omgångar Gin Rummy och varje omgång tar drygt en halvtimma. Att se Grand Canyon, Las Vegas och Hollywood-skylten är en sak, men att spela kort med sina nära och kära har för mig varit något det bästa på hela resan. Erik har varje gång halvprotesterat, för han vill hellre titta på sin mobil, men innerst inne vet jag att hann ville spela. Jag och pappa "tvingade" honom att spela och de första fem gångerna vann hann nog samtliga. Vi spelade till och med ett par omgångar idag innan de åkte. Nu kommer det ta minst 8 månader tills vi kan göra detta igen. Jag är glad för den tid jag fått och det kommer nog ta ett par dagar innan jag kan smälta att de har åkt. Det tog några dagar att faktiskt inse att de är här och att jag var ledig. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer om nu, mer än att jag längtar tills mamma kommer hit också. Det ska bli så kul att få visa henne mitt nya hem och omgivning. Hur vi ska klara oss med bil är en annan historia. Lyckas jag sälja bilen innan de kommer måste någon av dem hyra bil. Lyckas jag inte sälja den kan vi köra runt i den, men med risk för att det blir trångt, varmt och lite svårstartat... Jag visar ännu fler bilder från resan för er som inte tröttnat ;)
















4 kommentarer:

  1. Jag säger det igen, vad roligt ni måste haft och vilka härliga kort du tagit. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen minnen för livet :) Tack! Kram

      Radera
  2. Denna semesterresan måste vara svårslagen på alla plan. Sol, men inte för varmt för att orka åka och titta och uppleva en hel massa saker och att få vara med familjen (i alla fall del av ;))
    Nu har jag pratat en hel del med Erik och han tyckte verkligen att det var en upplevelse att komma till USA. Det var svårt att lämna dig, men han sa att han visste ju ändå att du hade det bra. Tur att han har rakat sig nu :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är den verkligen! Kan tänka mig att det kan bli minst lika bra när du kommer ;) Det kan jag tro, han verkade trivas bra och han verkade inte sakna Sverige ;) Ja det var svårt att se dem åka också. Ja det var på tiden! Det växer fort. Kram

      Radera