söndag 17 november 2013

Lucia är snart här!

Hej igen! Vill bara säga att det med säkerhet blir luciatåg för min del på Shrine Auditoirum den 15e december! Är jättetaggad :D Jag får även träffa nya kompisar genom denna aktivitet och det blir ett litet avbrott från den amerikanska kulturen och jag får komma tillbaka till Sverige för en stund. Jag träffar även min barndomsvän på dessa möten vilket jag tycker är jättekul. Jag har inte så mycket ledig tid att utnyttja så det gäller att göra det bästa av det. Bilderna är från luciamorgonen förra året, då jag gick upp tidigt för att lussa i gymnasiets luciatåg, då jag var luciakandidat. Det känns ibland som om det var mer än ett år sedan, medan vissa stunder känns det som om det var igår... Jag ska inte låta alltför sentimental nu, utan hålla fast mig vid den glädje jag känner för tillfället. Det är verkligen jättekul att få den här möjligheten, för det är inte lätt att få allt att gå ihop. Min värdmamma har varit schysst att ge mig ledigt några söndagseftermiddagar så jag kan genomföra detta. Det ryktas om att det är Alexander Skarsgård som ska kröna Lucian... Dessutom ska den "kända" gitarristen John Hult ackompanjera oss under vissa låtar, vilket ska bli mycket spännande. Julkänslan börjar sakta men säkert infinna sig...





4 kommentarer:

  1. Ja, Alexander Skarsgård känner man ju till men John Hult?????
    Blir nog en upplevelse det också ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner inte till honom heller, men han är tydligen väldigt känd eller väldigt bra i alla fall enligt vår sångledare :) Det blir det nog! :) Kram

      Radera
  2. Himla kul hela grejen. Det blir ett minne som heter duga :)
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får jag hoppas! Är ganska säker på att det blir det :)

      Radera