torsdag 14 november 2013

Bilfix igen men jag mår bra!

Nu när jag kommit in i vardagen måste även träningsrutinerna komma tillbaka. Jag fick en GPS-klocka av pappa och den har jag testat tre dagar i rad nu. Idag blev det även lite styrketräning för jag hade en lång rast. Jag ha även hunnit skypa med pappa och lämnat in bilen på lagning. Det kostade 110 dollar att bara byta ut tanklocket.. Och då är det inte ens säkert att det är det som är felet. Min avgasrenar-lampa lyser och det kan bero på en hel del olika saker, men jag valde att kolla det billigaste och mest troliga alternativet först. Det kan också vara en läcka i systemet men att kolla upp det kostar runt 100 dollar plus 100 dollar i arbete. Den förra bilägaren sa att bensinlocket var dåligt och det var därför lampan kom på så jag hoppas det stämmer. Jag ska köra runt med den ett tag och sedan får jag se om den börjar lysa igen... I så fall blir det en massa pengar igen. Jag har en ganska dålig handbroms också som borde åtgärdas, men det får bli nästa gång. Det kan nog kosta upp mot 400 dollar det med. Förutom att det är tråkigt att lägga en massa pengar på bilen så mår jag bra. Fast jag fick bidrag av pappa till reperationer vilket är guld värt! Tack! :) 

Jag går och springer längs med stranden och nu är det ännu roligare när jag har min nya klocka. Jag ska även låna den tredje boken i Hunger Games-serien på biblioteket och de är så otroligt spännande! När jag inte har haft en bok att läsa de senaste dagarna har jag istället kollat ifatt Idol från Sverige. Jag hejar på Elin! Jag har även kollat igenom vilka filmer man kan se på internet, vilket jag inte gjort sedan jag kom hit, så lite filmtittande blir det nog mer av när trilogin är slut.

Vädret är, för er som undrar och vill bli lite avundsjuka, helt underbart! Det är drygt 20 grader här i Malibu och sol i princip varje dag. I Los Angeles är det ännu varmare, men det är för varmt för mig. Malibu passar mig utmärkt. 




3 kommentarer:

  1. 20 grader och sol, sol, sol - det skulle jag nog kunna stå ut med. Här är det varmt för årstiden och idag hade vi också sol, faktiskt. Den behövs då sannerligen denna mörka årstid.
    Hur går det med bilen? Hjälpte det att byta tanklocket?
    Vad duktig du är som håller igång och springer! Många kramar från mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig mycket piggare än vad jag brukar för årstiden och det är solen som gör det :) Skönt att du också får lite sol :) Än så länge har inget nytt fel uppstått så jag håller tummarna för att det var problemet :) Tack tack! Jag har sprungit eller gått en lång promenad varje dag sedan pappa och Erik åkte :) Hade jag inte gjort det, vet jag inte hur jag hade sett ut ;)

      Radera