torsdag 6 februari 2014

Februari

Nu tänkte jag göra en uppdatering igen så det slipper bli så mycket text varje gång. Sedan sist har det inte hänt så mycket, men jag kan berätta att vädret har varit lite sämre den här veckan. Jag kan räkna på en hand hur många gånger det regnat här sen jag kom hit för drygt 7 månader sedan. Inatt och idag har det regnat en hel del, men inte direkt som det gör i Sverige. Det är kallare nu, runt 13 grader. I måndags var det ganska blåsigt ute, men jag bestämde mig för att ge mig ut ändå. Jag gick 5,5 km uppför en backe för att komma till det närmsta "shoppingstället". Jag vet inte vad man ska kalla det riktigt, men det är inte direkt shopping, utan mer en mataffär och små snabbmatshak och caféer. Mitt favoritsmoothie-ställe ligger där nämligen. Jag beställde en sallad med kål, quinoa, linser, jordgubbar och pekannötter. Mums! Sedan gick jag tillbaka så min promenad blev 1,1 mil allt som allt. Dagen efter gjorde jag samma sak, men beställde då blomkålssoppa och en smoothie som heter "Fountain of Youth", mycket exklusivt...

Personalen som jobbar tycker nog att jag är knasig för jag gjorde ett besök en tredje gång dagen därpå på kvällen. Jag träffade en kompis direkt efter att jag slutade jobba mitt på dagen, vid Malibu Kitchen. Jag åt en kycklingwrap och snackade med min tyska vän Anneke i drygt en timma. Sedan gick jag till biblioteket och skrev äntligen klart mitt projekt. Jag stannade på smoothie-stället på vägen hem och köpte min favorit: "Brazilian Bowl". När jag kom hem startade jag datorn och renskrev och kollade igenom hela min inlämning. Jag skickade sedan iväg det och drog en suck av lättnad. Nu kan jag förhoppningsvis slappna av fram tills helgkursen som är i början av Mars, och hoppas på att de godkänner det.

Idag har jag inte gjort mycket. Jag skulle träffa en kompis, men han kunde inte för hans värdbarn var sjukt så han var tvungen att stanna hemma och ta hand om henne. Så jag kollade på Breaking Bad och sprang en runda. På vägen hem fick jag se en coyote (prärievarg) för första gången i dagsljus! Den gick över gatan och var inte rädd för mig alls. Det är en  konstig en. Jag fick ett par oskarpa kort med min mobil.

I helgen är jag ledig så jag har bestämt med Filippa och Sara att vi ska träffas båda dagarna och åka till Universal Studios! Det ska bli så himla kul! På söndag kväll är det au pair-möte och då blir det country line dancing, vilket jag aldrig tidigare testat. Det ska vara en tävling med bästa cowboy outfit, men den tänker jag inte lägga mycket energi på att vinna...

Jag kan också nämna att jag skypade med både pappa och mamma idag vilket alltid är jättekul. Det var jobbigt igår, för min kusin somnade in igår och jag är fast här och kan inte stötta dem där hemma. Men jag vet att de är starka och klarar sig utan mig också. Vila i frid <3

När jag skypade med mamma lärde hon mig ett trick hur jag ska få över mina bilder från mobilen till datorn. Det har krånglat på senaste tiden, men om man öppnar bilderna på mobilen när den är inkopplad så fungerar det. Så här kommer en bildbomb. Bilderna med Marabou, semlor, Rexona-deo och alla andra svenska lyx-prylar är från förra söndagen då jag besökte Shoop's. Det är en butik/restaurang med europeisk mat och andra speciella prylar. Jag åt en semla för det var första februari och det var nog enda chansen jag skulle få för i år, men jag ångrade mig vid första bettet. Det var med marginal den äckligaste semla jag ätit. Jag var tvungen att äta den ändå... Men lakritsen och deon är jag jättenöjd med! Rexona-deon kostade dock $10, vilket är nästan 70 svenska kronor.











4 kommentarer:

  1. Hej! Vadå lite text, det kallar jag inte detta. Det är alltid kul att läsa om vad du gör och se alla fina bilder. Så bra att det löste sig med bildöverföringen :)
    Det är verkligen sorgligt när en anhörig lämnar jordelivet, och han var ju inte gammal. Ta hand om dig, kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle inte bli så mycket från början, men det ändrade sig... ;)
      Ja det är verkligen en tragedi...
      Ta hand om er hemma i Sverige också och hälsa extra till Carro och Ben nu när de är hemma :) Kramar!

      Radera
  2. Du är verkligen duktig på att skriva. Härligt att läsa om allt du är med om.
    Carro o Ben åkte hem den 29/1 såååå du får nog hälsa till dom via nätet. :D
    Ta hand om dig, sänder en stor kram via nätet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jag försöker skriva lite då och då så jag har något att blicka tillbaka på och så ni kan blicka in i min vardag.
      Oj då... Jag såg bara ett foto på facebook, men det måste lagts upp senare. Hoppas ni hade det riktigt kul tillsammans när de var hemma! :) Kram

      Radera