onsdag 22 januari 2014

Underbara, vackra Malibu

Jag kan inte tänka mig att det finns så många platser i världen som är vackrare än Malibu. Jag älskar verkligen havet och jag solar mer än gärna. Nu på senaste tiden har jag faktiskt inte solat så mycket, även om jag har möjlighet nästan varje dag. Istället har jag börjat hikea en hel del. Jag har promenat uppe i bergen med kompisar och det är bra träning dessutom. Igår gick jag 8 km, men längs med stranden och idag gick jag drygt 6 km med min kompis Manuel. Vi gick vid Zuma trail igen, samma som jag gjorde med Filippa och Sara häromdagen. Vi åkte sedan till Point Dume och hikeade där med. Vi hade vackra vyer över havet på båda ställena. När vi stod på toppen av Point Dume kom det helt plötsligt ett gigantiskt moln. Det kom så plötsligt och jag har aldrig varit med om något sådant. Det omringade oss och vi befann oss snabbt inuti molnet. Ni ska få se lite bilder på det. Senare idag ska jag träffa en annan kompis och vi har inte riktigt bestämt oss för var vi ska än, kanske Downtown LA, vi får se.











2 kommentarer:

  1. Vackert på sitt sätt men det ser lite kargt ut. Föredrar blommande ängar och gröna skogar (lite senare i år).
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller helt med dig, jag föredrar grönt och blommor. Senare i vår är det lite grönare. Nu är det torrt och brandperioden är nästan över. Det har varit många små bränder i närheten, men det finns många brandmän som har koll och kan släcka dem snabbt :) Kramar

      Radera