tisdag 21 januari 2014

Halvvägs på riktigt

Tjäna! Sorry guys, men Magnus Uggla har flyttat till USA. Jag har sedan jag var liten gillat att fläta mitt nyduschade hår innan läggdags och vakna upp med lockigt hår. Frågan är när jag ska lära mig att det inte riktigt passar mig. Jag tänker varje gång att jag ser ganska rolig ut, men fortsätter ändå göra det. Nu har jag fått ur mig mina flummiga funderingar, så över till det andra...

Nu har jag bott här i 6,5 månader och det känns riktigt bra just nu. Det känns som om jag kommer att åka hem till Sverige i sommar och börja plugga i Lund till hösten och det ser jag verkligen fram emot. Det ska bli jättekul att träffa familjen och vännerna hemma i Sverige och dessutom att testa på att verkligen bo själv och ha sitt eget, även om man kanske får dela en hel del med en rumskompis så kommer det bli helt annorlunda. Jag är redo för att börja plugga igen och lära mig en massa nya saker. Just nu står jag mest och trampar på samma ställe och kommer inte framåt. Jag är född till en pluggis och det kommer jag nog vara resten av mitt liv. Jag älskar att lära mig nya saker och jag saknar det från skolan. Min svenska har blivit sämre känner jag och om jag skulle stanna ett år till skulle det bli mycket värre... Men jag kommer snabbt komma in i det. I helgen hoppas jag på många roliga saker: På lördag ska jag nog till Ventura och åka på Whale Watching. Där har man sett tusentals delfiner, valar och späckhuggare från båten och jag hoppas att jag får se en hel del med. På söndag blir det nog Santa Barbara med några kompisar och det ser jag också fram emot. Är det väldigt dåligt väder åker jag hellre till Six flags, Universal Studios eller Disneyland, men just nu ser det ut att bli Santa Barbara. Hoppas på en kul helg och fortsatt härliga 6,5 månader här i USA som återstår! (13 månader totalt med resemånaden).




2 kommentarer:

  1. Hårdkokt brud!
    Låter som du funderat klart och tagit ett beslut som passar dig.

    Förresten började jag ett nytt jobb i måndags :D. Skolskjutsplanerare i Vetlanda, det är ett vik. t.o.m. sista juni.

    Kramisar från kalla Sverige

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vissa dagar känner jag verkligen för att stanna, dagarna då jag är ledig och kan njuta av vädret och Malibu, men jag känner för en förändring och jag är så sugen på att flytta till mitt eget!
      Mamma berättade. Grattis! Vad roligt :D
      Då kan du ju hänga med också, min resemånad börjar ju i slutet av juni :) Kramar från varma Malibu

      Radera