onsdag 18 februari 2015

Vältränad och nytrimmad

Nu kommer en välbehövlig uppdatering sedan sist. Mycket har hänt, en del saker kan jag inte skriva här, men jag ska i alla fall skriva om när min kära mamma kom och hälsade på mig. Sista dagen jag skrev om var den 9e januari så jag ska ge er en sammanfattning av vad jag gjorde från den dagen tills min mamma kom. På lördagen den 10e januari jobbade jag och tittade på lite basket, bland annat Julia Roberts var där igen. Alltid träffar man på någon kändis häromkring. Jag bakade även pepparkakor och shortbreads denna dag.

På söndagen var jag ledig så jag åkte till Santa Monica efter att jag gick på ett spinning pass, ett styrkepass och skypade med mamma och pappa på morgonen. Väl i Santa Monica köpte jag mina älskade Questbars och gick till frisören. Jag har gått till ArtLab två gånger nu i Santa Monica. Jag gillar dem jättemycket, men det är väldigt dyrt. Jag ville testa något nytt så jag bad om att få några slingor i mitt redan solblekta hår. Frisörskan sa att hon knappt ville röra mitt hår för hon gillade det så mycket. Jag hade klippt mig 2,5 månad tidigare så det var ganska fint faktiskt. Men jag klippte mig i alla fall och slingade litegrann. Efteråt köpte jag två hårprodukter så jag kunde vara med i en tävling där jag kunde vinna hårprodukter värt 250 dollar! Jag ville köpa en hårspray ändå och det var väldigt få som anmält sig till tävlingen. Klippningen, slingorna, hårprodukterna och dricksen gick på 312 dollar totalt. Hade jag kollat upp vad det kostade innan hade jag kanske inte gjort samma val. Men men det var bara att le och betala! Håret blev jättefint och kan ni tänka er? För två veckor sedan ringde de mig och jag vann priset! Så nu har jag jättebra produkter från Loreals Kerastase såsom schampo, hårinpackning, hårkräm, hårolja, värmeskydd, mousse och några fler sprayer. Sjukt bra produkter måste jag säga! Jag försöker ta hand om mitt hår mer nu och försöker komma ihåg att använda mina produkter mer. Jag är verkligen dålig på att ta hand om mitt hår och hud.

Efter frisören köpte jag ett par vantar som jag kan ha i vinterkylan i Mammoth när vi åker skidor. Förra året hade jag inga bra vantar, men det behövdes inte för det var så varmt. Det visade sig senare att det var likadant i år. Senare på kvällen träffade jag Erika och Pauline, två au pairen som jag verkligen tycker om. De bor i Mar Vista och Venice så det är en bra bit ifrån mig. Förra året åkte jag dit oftare för jag hade min egna bil, men nu träffar ja dem inte så ofta längre. Vi åt på en  italiensk restaurang vid 3rd Street Promenade. Vi satt ute och lyssnade på en jätteduktig violinist. Han var helt otrolig! Han spelade på en elektronisk fiol och spelade moderna låtar som "Just The Way You Are" och "Thinking Out Loud". Det var som att lyssna på en konsert mitt i middagen. Vi åt jättegod mat, sedan sprang jag mot bussen efter att ha slängt pengar efter mig vid middagen. Jag var tvungen att springa så jag inte missade sista bussen hem.

Veckan efter bestod av jobb och gym som vanligt; Måndag: 90 minuter gym. Tisdag: 30 min TRX och 60 min gym. Onsdag: 20 min TRX och 45 min spinning. Torsdag: 60 min TRX, 20 min dans. Fredag: 60 minuter TRX. På fredagen bar det sedan av mot Mammoth och vi var där fredag till måndag. Det var jättekul!

Veckan efter det var det ungefär samma sak. På tisdagen var jag så trött så jag låg bara och tittade på New Girl i min säng mestadels av min lediga tid. På tisdagen var jag på spinning i 45 min, TRX i 30 min och gick utomhus cirka 15 km. Jag gick runt Point Dume och mötte Brooke och Lovisa. När vi gick på gatorna där uppe mötte vi Owen Wilson på hans söta lilla blå scooter. Han såg väldigt Malibu-aktig ut med sin beachiga look och truckerkeps. Jag åt världens bästa lunch, nämligen en Brazilian bowl på Sunlife <3
På torsdagen jobbade jag på morgonen fram till 1 och på eftermiddagen gick jag till gymmet och var på crosstrainern i 45 minuter följt av 60 minuter spinning med Cassidy. Hon är en helt galet vältränad kvinna som jag ser upp till. Jag försöker gå på hennes klasser så fort jag har möjlighet och i min drömvärld skulle hon vara min personliga tränare. Minns ni Spartan Racet jag var med i i december? Hon och hennes pojkvän vann. De är så sjukt vältränade!
På fredagen gick jag på spinning i 45 min på morgonen följt av 60 min TRX.  Jag träffade TRX-instruktören på stranden senare på dagen vilket var riktigt kul! Jag skypade även med mamma på morgonen. På kvällen träffade jag Newi vid Sunlife och snackade om killar och sånt strunt.

Helgen innan mamma kom städade vi hela helgen så det är ju inte så mycket att skriva om. På måndagen jobbade jag hela dagen och på tisdagen kom mamma! Nu blir det här inlägget så långt så jag stannar här och skriver ett nytt inlägg tillägnat min underbara mamma! :)













4 kommentarer:

  1. Vem är killen på sista bilden

    SvaraRadera
  2. Tack Elina, jag läser slutet flera gånger... Min underbara mamma ... <3
    Det var jättekul att du vann hårprodukterna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var jättekul och helt otroligt! Jag borde använda dem mer. Jag var duktig i början men nu har jag glömt bort dem igen :)
      Jag är glad att du tyckte om slutet :) Tusen kramar till min underbara mamma <3

      Radera