onsdag 18 februari 2015

Mamma på besök

Så nu till det efterlängtade inlägget mamma. Du har ju redan skrivit så fint om din vistelse, så jag har inte så mycket att tillägga. Men jag vet att du tycker att det är roligt att läsa så jag skriver min egna, sammanfattade version av det hela likaså. Mamma kom hit den första tisdagen i februari. Jag jobbade bara på morgonen så jag kunde hämta mamma på flygplatsen på eftermiddagen. Jag tränade på morgonen i strålande solsken och Orlando Bloom tränade jämte mig! Jag har träffat honom fyra gånger nu på gymmet och det gör jag gärna till en vana. Vi pratade lite sist jag träffade honom och jag fick till och med en selfie. Jag frågade om jag kunde ta ett kort på honom men han sa "No, let's take a selfie together instead." Efter kortet sa jag tack och han svarade "No worries, babe." BABE! Både han och hans tränare Sinclair är så himla trevliga och snygga såklart haha. Det gör ju inget att de både tränar ute på verandan utan tröja...

Första, men inte sista froyon
Jag kom hem på förmiddagen och städade bilen. Runt 3 åkte jag till CVS och köpte ett stort, neongult papper där jag skrev VÄLKOMMEN MAMMA på med stora bokstäver. Nu kan hon inte missa mig tänkte jag. Jag bar dessutom en gul Sverige-tröja och köpte en stor rosa bukett blommor till henne. Jag körde mot flygplatsen strax efter 4 och var framme vid 5:30, då hon skulle landa. Hennes plan var en kvart försenat och det tog ungefär en timma tills jag såg hennes bekanta ansikte dyka upp bland de trötta passagerarna. Jag tyckte dock att hon såg väldigt pigg ut för en så lång resa, men hon såg mig inte direkt som jag hade förväntat mig. Alla skandinaver som kom ut såg mig direkt och sa "Titta Välkommen mamma står det där", men mamma tittade åt ett helt annat håll. Det var inte lite komiskt. Jag hoppade och var spänd och hon såg mig till slut. Vi kramades om och glädjetårar fyllde våra ögon. Det var ett jättemysigt och glädjefyllt ögonblick och jag blir varm när jag tänker på det än. Det var precis likadant när jag kom hem från LA i somras. Men då grät vi ännu mer och då var det mamma som stod med en stor skylt vid tågstationen. Vi gick ut från flygplatsen, tog ett kort och begav oss till bilen som jag parkerat väldigt nära. Jag var så stolt över min parkering att jag gick in i fel parkeringshus... Haha jag som ville imponera med mina storstadskunskaper, totalfailade. Men vi kom fram till bilen efter en liten omväg och begav oss hemåt. Vi stannade vid Malibu Yoghurt på vägen hem, även att mamma sa att hon inte var så hungrig. Jag var hungrig dock och yoghurten gick allt ner, både mamma och jag älskade det. Men det blev snabbt kallt och vi körde sista biten hem. Mamma var oerhört trött vilket jag förstod efter att hon rest så länge. Vi somnade snabbt och vi tog en liten sovmorgon morgonen efter.

Svettas vid TRX-pass
Jag jobbade inte förrän eftermiddagen på onsdagen så vi drog nytta av dagen. Mamma följde med mig till gymmet så hon fick se vad jag gör på in fritid. Jag var med på ett kort TRX pass och sedan hikade vi vid Zuma Ridge Trail. Detta tyckte vi båda om, men det var mycket uppför så det blev en hel del pustande. Väl uppe hade vi en fantastisk vy över Zuma Bay och jag älskar utsikten däruppe. Vi gick sedan ner och åkte till närmsta mataffären och åt en sallad där. Sedan jobbade jag på eftermiddagen. På kvällen tittade vi på gamla klipp från när jag och Erik var små på min nya dator. Pappa hade nämligen varit en ängel och kopierat alla gamla videoband till sin dator och sedan plockat ut klipp som jag skulle tycka om och det gjorde jag verkligen. Han skickade med ett usb med mamma som en present. Vi skrattade och log och mamma somnade snart. Jag satt uppe lite längre, men sedan somnade även jag.

Mamma är redo för hake vid Puma Ridge Trail
Hike-Selfie
Hikear över Puma
Mamma spelar teater
På torsdagen åkte jag, mamma och ett av barnen till Getty Villa. Vi gick runt och tittade på poolen (som för övrigt var tömd), trädgården och konsten. Det var väldigt fint, men jag hade förväntat mig mer. Det roligaste var faktiskt "familjerummet" där man kunde pyssla och göra egna små projekt. Efter Getty Villa åkte vi till barnens favoritrestaurang. Vi delade på en god sallad och en chicken pot pie. Det är något av det godaste (och säkert onyttigaste) jag vet! På eftermiddagen/kvällen åkte vi till Costco så att mamma fick se hur en riktigt stor och amerikansk mataffär ser ut. De har inte bara mat förresten, det är mer som ett varuhus. Allt kommer i gigantiska förpackningar och man kan inte göra annat än att skratta åt det. Men när man är i en stor barnfamilj vet jag att det går åt. Vi åkte sedan hem och somnade gott efter ännu en kul dag i Malibu.

På fredagen jobbade jag bara på morgonen så jag och mamma tog tillfället i akt och åkte till Santa Monica för lite mer turistande. Vi tog bussen den här gången så mamma fick uppleva även detta. (Lång väntetid och hemlösa gubbar). Vi började med att gå runt på 3rd street promenade och shoppade lite på Cotton On bland annat. Vi åt sedan en froyo på Yogurtland. När vi klev ut såg vi att det regnade så vi sprang bort mot Starbucks och köpte kaffe. Vi väntade där inne ett tag, men vi behövde inte inte vänta länge innan det slutade regna. Jag var lite besviken på vädret för det var ju inte det här min mamma skulle få se. Jag är van vid extrem hetta även på vintern ibland och det ville jag att hon skulle få vara med om också. Vi gick ner till piren och mamma hade fortfarande sin stekheta kaffe i handen. Vi såg ut över vattnet och hälsade på många fiskmåsar. Vi gick förbi en man med en stor orm runt axlarna och mamma vågade knappt gå förbi. Jag skrattade lite, men jag höll mig på avstånd jag med. På eftermiddagen tog vi bussen hem igen och träffade familjen på en italiensk restaurang som heter Mangia. Vi hade knappt hunnit sätta oss innan jag pekade ut Pierce Brosnan vid baren så att mamma kunde se. Jag vet att han ofta är där och det var kul att han var där även den här kvällen.

Nu måste jag ta en liten paus och fortsätter skriva om resten av mammas tid med mig snart!

Vi äter gott på Marmalade Café

Getty Villas kända pool som är tömd

Mamma njuter av en froyo i regnet

Efter regn kommer solsken

Nya hatten

Mamma hänger med the cops

Lyckades fånga ett fint ögonblick
Getty Villa konst
Måsar som poserar fanns det gott om på Santa Monica Pier

2 kommentarer:

  1. Det finns så mycket att säga och det har jag ju gjort. Men det var en fantastisk resa, det var så nyttigt, kul, lärorikt, härligt att få uppleva så mycket på en kort tid. Jag skäms att jag inte såg dig på flygplatsen, du som syntes bäst av alla - men jag hade nog inte förväntat mig ett sådant mottagande! Det var nytt för mig att se dig i nya roller som att ha hand om barn, ha hand om matlagning och köra i storstadstrafik utan några svårigheter. Inget verkar vara svårt för dig - jag känner mig jättestolt! Men det var skönt att det var samma goa och omtänksamma Elina som jag träffade. En stor kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var helt overkligt och jag fattade nog inte att du var där förrän du hade åkt faktiskt. Skäms inte för det! Det var ju bara roligt :)
      Tack för dina fina ord <3 jag är en stolt dotter med! Tusen kramar <3

      Radera