onsdag 18 februari 2015

Äventyr i paradiset med världens bästa

Hej igen!



Nu ska jag försöka avsluta mitt berättande om min mammas besök här i Malibu. Jag avslutade fredagen så nu ska jag börja på helgen som jag fick ledig för att kunna umgås med mamma så mycket som möjligt. Vi hade inte haft så bra väder hittills så vi blev extremt glada när vi såg att det skulle bli fint till helgen. Vi började lördagen med ett au pair möte vid Malibu Creek Park. Innan det åkte vi till Starbucks så att mamma kunde få sin dagliga dos av koffein. Au pair mötet var trevligt och vi ville knappt lämna parken när vi var tvungna att gå. Jag hade nämligen bokat en båtresa ut till Channel Islands från Ventura vid klockan 1.30 så vi var tvungna att lämna efter 11.30 så vi hade gott om tid att ta oss dit, köpa lunch på vägen och vara där en timma innan avgång. Vi köpte med oss varsin sallad och små apelsiner från Whole Foods eftersom jag älskar det stället. Apelsinerna var så sjukt goda. Har aldrig ätit så goda i hela mitt liv! De var väldigt saftiga och klibbiga, men så himla goda. Vi steg på båten vid 1.30 och var tillbaka vid 5. Det kallas Whale Watching, men såg vi någon val? Nej tyvärr. Detta var tredje gången jag varit ute med den båten och inte sett en enda val. Men vi såg en elefantsäl, sälar, massa olika fåglar och hundratals delfiner. Det var en fin dag ute på havet, men det var ganska kallt och blåsigt. Mamma var nöjd och jag var lite nöjd, men också lite besviken på valarna. Jag har sett dem från Zuma beach flera gånger, men jag skulle vilja se dem på nära håll från en båt. Mamma och jag såg valar från Zuma beach dagen efter och då kändes det lite bättre. Då fick hon se valar ändå.

Efter båtturen åkte vi till Camarillo Outlet eftersom det var på tillbakavägen. Varken mamma eller jag ville/behövde shoppa just den här dagen så det blev inte så mycket shopping ändå. Jag köpte ett par solglasögon, en svart klänning på rea och ett vitt linne. Klänningen har jag fått en massa komplimanger om och den kostade mig bara 10 dollar! Vi var ganska trötta så runt 8 begav vi oss hemåt och somnade snart efter att vi kommit hem. Inga sena nätter här inte!

På söndagen var jag som sagt ledig igen och vi bestämde oss för att äntligen ha en strand-dag. Det hade inte varit tillräckligt bra väder för en strand-dag tidigare så det var verkligen dags nu. Vi började dagen med att gå till mitt gym igen. Jag körde spinning och abs i 75 minuter och sedan gick vi hem och skypade med Erik i några minuter. Vi gick sedan ner till stranden Zuma Beach och hängde där mestadels av dagen. Mamma och jag gick säkert 15 kilometer den här dagen. Vi gick upp till Point Dume Village och hon fick prova på min favoritlunch Brazilian bowl på Sunlife. Det var utsökt som och mamma tyckte om det med. Vi gick hem från stranden efter solnedgången och åt kinesiskt med familjen hemma.

Måndagen var vår näst sista dag tillsammans. Jag jobbade en hel del, men hade också en hel del ledigt. Vi lämnade barnen vid skolan och var på stranden vid Point Dume en sväng. Till lunch åt vi en acai bowl igen vid Sulife och mamma betalade ännu en gång. Hon var oerhört generös på den här resan. Jag behövde knappt betala ett öre! Jag levde som en liten prinsessa.







Tisdagen var en mindre glad dag. Det var dagen då mamma skulle åka hem igen. Vi packade på morgonen och mamma lyckades få med några tröjor som jag bad henne att ta hem. Det kommer bli svårt att få med allt hem sen i sommar... Vi åkte hemifrån runt 10 tror jag och stannade i Santa Monica på vägen till flygplatsen. Flyget skulle gå vid 7 eller nåt så vi ville vara där runt 5. I Santa Monica gjorde vi sista shoppingen (inte för mycket för det måste ju få plats i resväskan också). Mamma köpte små presenter till dem där hemma bland annat. Vi gick till piren igen och njöt sista tiden. Sista måltiden ville jag ha vid min favoritrestaurang Urth Café. Vi åt varsin Quiche med sallad och det var jättegott! Jag beställde en Green Tea Boba med och det var utsökt likaså. Mamma hade aldrig sett Boba och jag vet inte om hon tyckte om det. Det har en väldigt konstig konsistens och det tar ett tag att tycka om det. Jag tyckte inte om det i början, men nu gillar jag det. Jag vill ha en nu när jag bara tänker på det!

Jag vinkade av mamma vid 5.30 och flyget skulle bli försenat. Hon var tvungen att vänta i flera timmar på flyget. Hon missade även tåget hon bokat och jag försökte boka ett nytt tåg mitt i natten, men det skulle jag ju inte gjort såklart för hon missade det tåget med några minuter likaså. Hon var därför tvungen att vänta i ett par timmar på tågstationen också för att sedan komma till Nässjö mitt i natten. Där hämtades hon upp av snälle Göran och jag tyckte så synd om henne som behövde vänta och resa så länge. Det var också synd om den andra familjen Nordin som var tvungen att köra mitt i natten. Jaja, jag ska nog försöka att inte åka med Norwegian Airlines i framtiden för de har så dålig kundservice och är alltid försenade. Det är så synd dock för det är det enda flygbolag som går direkt mellan LA och Köpenhamn.

Sådärja, där har ni en snabb sammanfattning av allt vi hann med på vår vecka tillsammans i Kalifornien. Vi vill båda att hon kommer hit igen i sommar och det skulle vara helt underbart! Jag håller tummarna för att det ska gå. Puss och Kram nu ska jag sova! :)








4 kommentarer:

  1. Så härligt att läsa om era äventyr. Ni han verkligen med mycket på så kort tid.
    Måste också säga att den svarta klänningen är du kanon i.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Anette! :) Ja vi lyckades ganska bra måste jag säga :) Kramar <3

      Radera
  2. Tack igen Elina för allt jag fick uppleva. Jag ser verkligen fram emot resan som förhoppningsvis blir av i sommar. Den här resan gav mersmak. Tack för julklappen! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det med! Då vill jag förhoppningsvis resa lite längre och se en nationalpark eller liknande :) Saknar dig <3

      Radera