måndag 20 april 2015

Hawaii i mitt hjärta ❤️

Jag kommer aldrig hinna komma ikapp och skriva allt som jag vill skriva om. Jag har inte ens lyckats skriva i min dagbok än. Men jag vill skriva att jag har varit på en helt otroligt häftig resa. En resa till ett tropiskt, soligt, grönt, drömmarnas land, paradiset helt enkelt. Jag åkte till Maui och Hawaii i slutet av mars och kom hem den 13 april. Det var helt sjukt vad mycket saker vi gjorde och vad vi fick uppleva. Mina favoriter var definitivt snorkling med sköldpaddor, färgglada fiskar och det bästa: mantor! (Manta i singular, vet inte vad du heter i plural på svenska) haha.. Ännu en gång är min engelska bättre än min svenska..
Jag kommer skicka en stor bildbomb i några inlägg. Jag kan i alla fall nämna några platser vi besökte och vad vi gjorde. Vi började på Maui och slutade på Hawaii (Big Island). Maui var ön med lyxhotell efter lyxhotell och många fina stränder. Vi var mycket på hotellet och dess exklusiva pooler. Vi snorklade även på dagen. Jag lyckades se en sköldpadda vid Kaanapali. Vi åkte till Hana en dag. Det är den största roadtripen som de flesta gör när de besöker Maui. Man passerar helt fantastisk natur såsom bambu-skogar, vattenfall, regnskogar, träd med lianer, regnbågsträd, stränder med röd och svart sand. Vi stannade vid 7 sacred pools och hikade. Vi gick uppför i en regnskog och såklart så regnade på oss. Då frös jag faktiskt för jag hade bara en tunn klänning på mig. Vi såg två fantastiskt vackra vattenfall där. 
Vi åkte även upp till vulkanen Haleakala en annan dag. Då frös vi verkligen. Det är faktiskt runt 0-an där uppe tror jag. Vi hade mössa och vinterjacka på oss.
Vi såg två hawaiianska Luaus på Maui på avstånd. Det är deras coola show med eld och hula hula dans. Det var riktigt kul att se för det påminde mig om det jag sett från Hawaii på film, såsom Lilo och Stitch haha!
Vi åkte på två båtturer där vi letade efter valar. Valsäsongen på Hawaii var nästan över, men på vår andra båttur såg vi jättemånga valar! Vi såg tre stora hanar fightas till och med. Helt galet. Vi såg humpback valar och bottlenose delfiner.















1 kommentar:

  1. Ja du Elina, vad ska man säga! Du har snart varit med om allt som är värt att upplevas, känns det som. Så underbart det verkar vara och att du nu varit på dina drömmars mål!

    SvaraRadera